fbpx

Пътници изпускат влакове заради нова система в БДЖ

www.bulnews.bg

Разминавания в информацията на БДЖ по гарите и онлайн водят до неприятни моменти за пътниците. Афишираната шумно нова система на сайта на железниците показва различни коловози за заминаващи и пристигащи влакове от информационните табла по гарите. Проблемът в системата на БДЖ е засечен от редовни пътници на железницатна, които объркани от различните коволози изпускат влаковете си.

Проблемът е от няколко седмици, още от момента, в който беше пусната новата система, шумно реикламирана като „крачка напред към електронното обслужване“. Подобрението за клиентите трябваше да „улесни живота им“ при пътуване. Идеята е на новото ръководство, като през онлайн система да следят в реално време, дори и от телефона си, има ли закъснение на конкретен влак, с колко минути и кога се очаква да пристигне или замине от съответна гара. Функцията е достъпна от официалната страница на дружеството – с активен бутон „Live електронно табло“.

Новата система напомня на съществуващата такава за електронните табла, но вече е усъвършенствана с информация за всички гари и за движението на влаковете в реално време. Оказва се обаче, че има разминаване в онлайн посочената информация с тази по гарите. Запознати коментираха, че на Централна гара разписанието се попълва със статични данни съгласно технологията на гара София – кой влак къде трябва да се приема и изпраща. Но тя не се спазва по ред причини и се решава кой къде да отиде в последния момент.

В отговор на въпроси на „Монитор“ от БДЖ коментираха, че ползват след доработка вече готова система на НКЖИ без да са влагали допълнителни средства.

„Подаваната от НКЖИ справка за закъсненията се получава автоматично  и поради това е максимално точна, но за коловозите се налага ръчно въвеждане на данните. Това обаче е предпоставка за човешки грешки, особено в този начален период, които са и основната причина за забелязаните разминавания“, заявиха от държавната железница.

,,Крачката напред“ в обслужването на клиентите на железницата е част от стратегията на назначеното наскоро ръководство на железниците. За да се удовлетворят изискванията на клиентите те обещаха скоро да заработи и подобрена онлайн системата за закупуване на билети, която се разработва от десетилетия. При сегашната може да се закупи билет само за осем влака.

Проблемите не са новост в железницата. Припомняме, че миналата седмица системата за издаване на билети на БДЖ се срина за няколко часа. При новата организация по гишетата бяха въведени дългоочаквани промени, които оставиха в историята правоъгълните билети със син кант, както и тефтерите. Системата за билетоиздаване вече е онлайн базирана, което и позволява всичко да се отчита в реално време.

Няма коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Блиц Новини
И Чоткин се сдоби с жена от Хелс китчън

Един от претендентите за голямата награда от 100 000 лв в Хелс китчън Чоткин бе приятно изненадан от шеф Ангелов с подарък среща с близки хора.   В състезанието наградата между участниците беше среща с някой, с когото много искат да се видят. Именно той победи конкуренцията с рибай, който …

Блиц Новини
Математикът Калоян Гешев: Искам да стана учител

Кадри БТВ Нашите деца са повод за гордост в различни области от математика, химия, биология и където и да се появят обират първите места и медалите. Не един и два примера имаме вече за младежи, отдадени на науката и доста напреднали в материята, въпреки младостта си. Макар да е само …

Блиц Новини
Блага след рехабилитацията, подарък от Бригадата: Състоянието ми се подобри

Кадри БТВ Семейството на Благовеста и Християна, които видяхме в последния епизод на „Бригада нов дом“ спокойно си живеят в обновеното жилище. Един от най-сериозните проблеми, пред които семейството беше изправено, беше течът от тавана, който влизаше в кухнята. Благодарение на бригадата, тези мои тревоги престанаха, вече няма никакви течове, …

error: Content is protected !!