fbpx

Повече разходи за българските превозвачи след европейската реформа в превозите

Доколко обявеният за компромис в реформата на международните превози е компромис и по отношение на България и успя ли страната ни да се пребори за исканията си, свързани с родните превозвачи и тяхната конкурентоспособност?

„Наистина това, което се случи в Брюксел през изминалата вечер, не удовлетворява българската страна, но има и успехи, като най-сериозният успех, който можем да отчетем е, че няма да се прибира превозното средство на всеки 4 седмици”, коментира темата в „Тази сутрин” председателят на Съюза на превозвачите в България Йордан Арабаджиев.

Общата позиция на транспортните министри в Брюксел предвижда водачите на камиони да нямат право да спят в шофьорските кабини на територията на целия Европейски съюз. Те ще трябва да правят и почивка минимум от пет дни между три серии превози в друга държава за седмица. И въпреки че облекчението на регламента за 4-те седмици се счита за успех за България, той все пак е предпоставка за генериране на загуби. Това на практика ще задължи българските водачи да оставят камионите си на платен паркинг и да пътуват от Централна Европа към България, което предполага разход не само на време, но и на пари.

„Икономическа логика няма никаква. Търсят се някакви социални мотиви за това решение, но всъщност няма нищо социално в това един шофьор да пътува хиляди километри да се върне в България, да почива тук 45 часа, след което отново да се върне в Западна Европа”, посочи Мадлен Кавръкова, която е правен съветник към Съюза на превозвачите в България.

„Ако един превозвач с пет камиона оперира в ЕС, на всеки 4 седмици водачите му трябва да се прибират в България. Той ще трябва да организира първо камионът да бъде близо до летище, да бъде по възможност празен, а това не винаги е възможно. Оттам нататък този камион като е на паркинг, той генерира разход от 50-100 евро на ден, трябва шофьорът да се придвижи от паркинга до летище, после да пристигне до София. Ако е от Варна, от София трябва да стигне до Варна и чак тогава да започне да почива 45 часа. 4-5 дни този камион ще бъде извън пазара и ние точно в това виждаме дискриминацията”, добави Йордан Арабаджиев.

Според експертите българските превозвачи не са желани в Западна Европа, тъй като са конкурентноспособни, работят добре, на добри цени и имат нов автопарк.

Недоволни от договореното в Брюксел останаха и други страни в Европа, сред които Унгария, Полша, Литва, Латвия, Ирландия и Малта.

Няма коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Блиц Новини
Люси Иларионов: Веско Маринов вися на въже заради клип

Кадри ютуб „При ТоТо“ и видеоклип Веселин Маринов Режисьорът Люси Иларионов е пълен с истории покрай снимането на клипове на родни звезди. извади на показ някой пикантни детайли от кухнята на поп фолка. Продуцентът отрязал големите фолк звезди от лекия жанр Eмилия и Ивана, без да му мигне окото. Това …

Блиц Новини
Започна наддаването за победител в Хелс китчън

Кадри Нова ТВ Краят на кулинарното шоу Хелс китчън наближава и започнаха залагания кой от останалите вътре участници ще грабне голямата награда от 100 000 лв. Четирима мъже се спрягат за основни претенденти за финала в шоуто. Това са Лъчезар Чоткин от Дупница, Димитър Красенов, който от 8 години живее …

Блиц Новини
Задава се сватба за Зомбори след Капките

Най-добре представящият се имитатор този сезон в „Като две капки вода“ Влади Зомбори официално от сцената се обясни в любов на половинката си актрисата Весела Бабинова. Макар да имат дете, двамата все още не са сключвали брак. След края на шоуто, той ще предложи на любимата си да се оженят, …

error: Content is protected !!