fbpx

Научи ли се българинът как да не бъде удрян по джоба?

Как протичат проверките на КЗП, какво гласи новата директива в полза на туристите за пакетни пътувания и правят лис е вече истински разпродажби и в България пред Novini.bg коментира председателят на КЗП Димитър Маргаритов.

И тази година екипи на КЗП проверяват в черноморските ни курорти спазва ли се Законът за потребителите и Законът за туризма.

„От 1 юли 2018 година е в сила и нова директива, която третира новите правила за пакетни пътувания“, напомни Маргаритов и разясни: „Благодарение на нея потребителите вече са защитени, както когато резервират традиционните пакетни туристически ваканции, така и когато резервират и други форми на комбинирано пътуване, включително и т. нар. персонализирани пакети. Типичен пример е този, при който вие резервирате самолетни билети или хотел и бивате насочени към друг сайт, от който може да си запазите кола под наем. Ако досега отговорността бе разделена между различните търговци, то сега тези нови правила приравняват закупуването на тези две отделни неща към пакетните пътувания – тоест отговорността е за този, който е обявил първоначалната оферта и ви е препратил към друго място“.

Друга новост, която може би изглежда формална, но е много полезна за потребителите, е въвеждането на стандартен формуляр, който всички тези търговци и туроператори, които предлагат пакети или свързани услуги, са длъжни да представят на своите клиенти. Целта на формуляра е да улесни потребителите, които взимат решение за един или друг елемент от своите потребители, информира Маргаритов.

Относно това как протичат разпродажбите в родните магазини и кое е най – важното правило при намаленията Маргаритов поясни: „Когато говорим за намаление, първото най – важно нещо е стоката да е продавана в продължение на минимум един месец на по-висока цена. Най – честите нарушения са свързани именно с това“. Затова Димитър Маргаритов посъветва отново всички: Не се доверявайте на високите проценти намаления, а гледайте първо винаги старата цена, сравнявайте винаги всички цени.

„Продължава да има опити на търговците да хитруват“, призна той, но поясни: „Хората обаче все повече се учат да проверяват, за да не бъдат ударени по джоба“.

За установени нарушения, напомни Маргаритов, всички потребители могат да се обръщат към КЗП на телефон 0700011122 или да подават сигнали чрез сайта на Комисията. „Винаги сме на разположение“, увери той.

Няма коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Hell's kitchen
Симона мечтае да бъде криминалист, сладкар и инвеститор

Кадри Нова ТВ Въпреки първоначалното впечатление, което остави и у зрители и участници Симона успя да обърне мненията за себе си. За два месеца ти научи адски много. Научи почти всичко, което можех да ти дам. С тези думи я изпрати шеф Ангелов от Хелс китчън и всички са съгласни …

USA news
Scientists have discovered a giant skeleton in excavations for construction in Bulgaria

Frame FB Archeology Bulgaria   The remains of a giant were discovered during the rescue excavations of a private property in the village of Debelt, Sredets municipality. Due to the future construction of a house there, a team of archaeologists, led by Assoc. Prof. Ivo D. Cholakov and Krasimira Kostova, …

Hell's kitchen
Край с Михаела и мечтата й за 100 000 лв

Изгонването на Михаела от кухнята на Хелс китчън предизвика всеобща радост, не само сред участниците, но и зрителите, които са на мнение, че не Царина трябваше да си ходи по-рано, а точно Михаела. Множеството грешки на Михаела и опитите ѝ да се оправдае със съотборниците си, принудиха шеф Виктор Ангелов …

error: Content is protected !!