fbpx

Какви са правата на пътниците при проблеми с полетите?

Бнт

Близо 1200 жалби са постъпили за последните 9 месеца в Европейския потребителски център. Около 400 от тях са от пътници, които имат проблеми с авиокомпании или летища. Най-често срещаните оплаквания са за закъснели или отменени полети, както и за изгубен багаж. Кога пътниците получават обезщетение и на какво имат право, обяснява Виктория Бояджиева.

За празниците Ралица Матеева избира да пътува до екзотично Мексико. И стиска палци авиокомпанията да не изгуби багажа й. Миналата година пътувала от Санкт Петербург за София и трябвало да се прекачи в Москова. За беда самолетът кацнал с един час закъснение.

Не стигнало времето да бъде преместен във втория самолет. Пристигнал на следващия ден 12 часа по-късно. Това закъснение обаче не било достатъчно, за да ѝ се изплати обезщетение.

Ако сме в чужбина, компанията е длъжна да ни осигури вещи от първа необходимост за периода, в който сме без багажа си.

Ако нищо не ни даде, то трябва да пазим касовите бележки за всичко купено, защото в последствие може да ни се възстановят разходите. Ако багажът не бъде открит 21 дни, се води изчезнал и можем да искаме да ни се изплати цялата стойност на вещите в него. Но има лимит – 1200 евро.

Компанията има задължения към нас и когато полетът закъснява с над 2 часа при излитане.

При такива закъснения авиокомпаниите ни дължат грижа, която включва безплатна храна, вода, при необходимост хотел, трансфер до хотела и ако е необходимо достъп до компютър и телефон. Без значение каква е причината за закъснението. А обезщетение можем да поискаме, ако кацнем 3 часа по-късно от предвиденото. И то по вина на авиокомпанията.

Ако закъснението е повече от 5 часа полетът се счита за отменен. Компанията трябва да ни намери алтернативен полет. Но имаме право и да се откажем и компанията да ни върне парите в 7-дневен срок. Ако отмяната е по тяхна вина, ни се полага и обезщетение от 250 до 600 евро. Не можем да очакваме компенсация само в случай че проблемът е заради обстоятелства, независещи от авиокомпанията – като лошото време например или ситуацията с дроновете на летище „Гетуик“.

Няма коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Блиц Новини
Иван и Андрей се заядоха яко с „Българската Коледа”: Върхът на лицемерието!

кадри YouTube/Иван и Андрей Неофишъл „Българската Коледа” е връх на лицемерната благотворителност, това заяви продуцентският дует Иван и Андрей в своето предаване „Неофишъл”, което се излъчва в YouTube. Двамата буквално се нахвърлиха с остри коментари срещу най-известната дарителска кампания, но и на другите подобни, в които участват политици. Тезата на …

Блиц Новини
Дете с церебрална парализа получава уютен дом от Бригадата

Кадри БТВ Тази събота  „Бригада Нов дом“ ще направи сложен ремонт, за да подари удобен дом на лъчезарно момиче с церебрална парализа за нейните нужди. Това анонсираха от БТВ за предстоящия епизод на предаването. Герои в новия епизод са отново семейство със сложна съдба. Гергана сама се грижи за 18-годишната …

Блиц Новини
Фенките на „Ергенът” плачат: Алек, защото изгони най-свястната?

кадри bTV Зрителите са дълбоко разочаровани от развитието на ситуацията в „Ергенът”. След като Екатерина беше изненадващо изгонена от имението, в социалните мрежи заваляха коментари, които почти без изключение са отрицателни. Феновете на предаването са разочаровани и озадачени: „Ужас! Това беше една от дамите, които бях най-скромни, възпитани, тактични, красиви …

error: Content is protected !!