fbpx

Как изглеждат японските спални влакове?

profit.bg

Източник: Instagram

През 60-те години на миналия век се наблюдава значителен подем в икономиката на Япония, което води до такъв и в железопътния транпорт.

Първата модерна високоскоростна жп линия е открита през 1964 г., по която се движат експресни и нощни влакове.

След като популярността на японските спални вагони достига своя връх през 70-те години обаче, разрастващата се мрежа от влакове-куршуми, вътрешни въздушни маршрути и по-евтини нощни автобуси почти я унищожават.

Sunrise Seto и Sunrise Izumo са единствените редовни спални влакове. Когато пътуват от Токио, те са свързани в един дълъг влак от 14 вагона, докато стигнат до Окаяма.

На гара Окаяма, Sunrise Seto и Sunrise Izumo се разделят на два отделни влака от по 7 вагона. След това всеки продължава самостоятелно, достигайки до различни дестинации.

Sunrise Seto отива в град Такаматсу на остров Шикоку, а Sunrise Izumo отива в град Изумо в префектура Шимане, посочва BoredPanda.

При завръщането си те се движат отделно от изходните си точки при Такамацу и Изумо и отново се събират, когато достигнат Окаяма, като остават свързани до крайната си спирка в Токио.

Те тръгват ежедневно от Токио в 22:00 часа и пристигат в дестинациите си в 7:27 часа (Такамацу) и 9.58 часа (Изумо). Пътниците, които се възползват от тази услуга, си спестяват парите за нощувка в хотел.

Sunrise Seto/Izumo не предлага обикновени. Вместо това вагоните му са оборудвани с персонални кабини и обща зона, наречена nobi nobi.

В зависимост от типа на настаняването, притежателите на Japan Rail Pass ще трябва да платят допълнително до около 17 000 йени (около 153 долара) за кабините, но обикновено могат да използват nobi nobi безплатно.

Площите за общо ползване включват душ, който пътниците могат да използват за 6 минути след купуване на жетон. Заради ограниченото му предлагане е добре всеки, който иска да използва душ по време на пътуването си, да си го резервира предварително.

Останалите съоръжения във влака включват тоалетни, вендинг машини и салони.

Освен Sunrise Seto/Izumo, многобройни компании от железопътния транспорт в Япония се опитват да привлекат нови клиенти, като предлагат луксозни спални влакове.

Те обикновено разполагат с петзвездни салони с работещи камини, трапезарии и специални вагони за наблюдение с панорамни гледки и менюта, създадени от готвачи със звезда на Мишлен. Пътуване в един от тях може да струва до 10 000 долара.

Вижте един от тях: Twilight Express Mizukaze

 

Няма коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Hell's kitchen
Деца от общността я разплакаха: Како Бони, направи ни известни!

кадри Нова телевизия Певицата и най-одумван звезден участник в „Хелс китчън” Бони направи нещо невероятно за четири момчета от ромската общност, които мечтаят да станат известни музиканти. Тя ги срещнала случайно да просят, а след като разбрали от кого са поискали пари, те веднага я помолили: „Како Бони, направи ни …

Блиц Новини
Батков: Чужденци ритат за 500 евро, наши футболисти стават като Георги Семерджиев

кадри БНТ В българското футболно първенство има чужденци, които играят за 500-600 евро заплата, българи за толкова не можеш да хванеш, това заяви по БНТ Тодор Батков като представител на обществения съвет към БФС. В предаването на Георги Любенов той описа много драматична картина на това, което се случва с …

Блиц Новини
Маги Халваджиян: Медиите набиват мантрата, че в България няма нищо честно

кадри Нова телевизия Шоу като финала на „Като две капки вода” в „Арена София” не е правено не само в България, но и в света, това заяви Магърдич Халваджиян в сутрешния блок на Нова телевизия. „Най-големите ми притеснения бяха, че от телевизионно шоу ще се превърне в концерт. Но на …

error: Content is protected !!