fbpx

Интернет свива продажбите на реклами в телевизиите

 

Данните са последния сигнал, че рекламодателите следват потребителите в интернет

Глобалните продажби на телевизионни реклами спадат с почти 4% през 2019 г., което е най-значителното им свиване след икономическата рецесия от 2009 г., пише Bloomberg. Данните са последния сигнал, че рекламодателите следват потребителите в интернет.

„Спадът при броя телевизионни потребители свива и средните разходи за реклама“, посочват от Magna Global. Компанията публикува данните като част от доклад за глобалния рекламен бизнес. Броят на гледащите телевизия спада рязко в Европа, като тенденцията следват САЩ, Китай и Австралия.

Традиционната телевизия губи зрители през последните години на фона на засиления интерес към онлайн услугите на компании като Netflix и YouTube. Тенденцията е особено видима в САЩ, най-големия медиен пазар, като се очаква тя да се ускори, след като медийни гиганти, част от които Walt Disney и AT&T, представят собствени стрийминг услуги.

Популярността на телевизионните реклами намалява. Графика: Bloomberg

Въпреки спада по отношение на телевизионните реклами, приходите в индустрията се покачват за 10-та поредна година. Те са насърчени от дигиталните продажби, които скачат с 15%.

Телевизионният бизнес и преди е губил рекламодатели, тогава заради по-високо таксуване. Той обаче все още е разглеждан като полезна среда, когато маркетолозите целят голяма аудитория на живо.

За сметка на това технологичните компании предлагат възможност рекламите да бъдат таргетирани индивидуално според последния търсен от потребителя пуловер в Google, на базата на харесана страница на филм във Facebook или спрямо скорошно търсене в Amazon.

Спадът на телевизионната аудитория вече надхвърля покачването на цените за реклама. „Гледаемостта на линейните телевизионни канали се свива с 10% в САЩ, Австралия и Китай за последните няколко години“, посочва авторът на доклада. Зрителите на европейските телевизионни канали на възраст между 18 и 40 години намаляват с между 7 и 8%, което е разширяване на 5-процентния спад на броя им от миналата година.

Няма коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Блиц Новини
Крисия призна защо три години кариерата ѝ е била на пауза

кадри Нова телевизия Крисия пусна нова песен след 3 години пауза и се появи по Нова телевизия за да каже къде се е губила толкова дълго. Певицата не даде много ясен отговор, но от думите ѝ се разбра, че просто много е внимавала да не сбърка с изборите, които трябва …

Блиц Новини
Всички сме в грешка! Проф. Мурдаров каза истинското значение на думата „нелицеприятен”

кадри БНТ Думата „нелицеприятен”, която се използва доста често от много хора, изобщо не значи това, което те си мислят. Това изненадващо разкритие направи езиковедът и преводач проф. Владко Мурдаров по БНТ. При поредното си гостуване при Георги Любенов беше категоричен, че тази дума изобщо не е синоним на „грозен”. …

Блиц Новини
Доста момичета в „Ерегенът” си имали гаджета отвън, разкри Екатерина

кадри bTV, YouTube/Надкаст Не само една, а няколко кандидатки за сърцето на Алек трябваше да бъдат изгонени от „Ергенът” служебно. Това разкри отпадналата Екатерина. Тя на практика потвърди, че в имението бързо се е разбрало, че Габриела  и Памела са сестри, преди това да беше разкрито официално от продукцията. Екатерина …

error: Content is protected !!