fbpx

Защо пушат дизелите?

Източник Факти

Българинът, като цяло, е почитател на дизеловите автомобили, най-вече заради факта, че те са по-икономични от бензиновите. Преобладаващата част от дизеловите коли у нас обаче е доста стара и гледки с черен пушек от ауспуха съвсем не са рядкост по нашите пътища. Причините за това явление са много, но сега ще ви разкажем за най-често срещаните.

При по-новите дизелови коли се случва изведнъж от ауспуха да започне да излиза черен дим. Това се случва съвсем неочаквано и след известно време пушекът спира. Явлението не трябва да притеснява водачите, защото това е т.нар. планово почистване на филтъра, който има за цел да събира твърдите частици от изгорелите газове. Когато филтърът се запуши, датчик подава сигнал към електрониката, която с помощта на EGR „издухва“ натрупалите се сажди. Ако обаче колата ви няма такава система, трябва да посещавате сервиз, в който филтърът регулярно да бъде почистван.

За нещастие, по-новите дизелови двигатели не са достатъчно надеждни и появата на черен дим може да е индикация и за по-сериозен проблем. Той се появява ако например горивото в цилиндрите не изгаря напълно, а последното явление може да е вследствие на няколко причини. На първо място това е недостатъчното количество въздух.

Дизеловите мотори се нуждаят от повече въздух, отколкото бензиновите и обедняването на сместа се усеща по-ясно. Дизеловото гориво се възпламенява в цилиндъра чрез сгъстяване, а не чрез искра и за горивния процес е необходимо повече кислород. Заради това първата причина за черен дим от ауспуха може да е от запушен въздушен филтър. Смяната му може да реши проблема.

Причина №2 се явява ниското качество на нафтата, която се продава по нашите бензиностанции. Лошото гориво просто не е способно да изгори напълно. За да разрешите и този проблем е необходимо редовно да използвате различни присадки, които да подпомагат изгарянето на некачествената нафта.

Още една причина за черен дим от ауспуха е свързана с нарушена работа на турбината. Понякога проблемът е свързан с изскочила тръба, но тогава липсата на мощ е осезаема. В повечето случаи трябва да се провери турбокомпресорът.

Четвъртата по популярност причина за черен пушек от ауспуха при дизелите е най-серозната. Тя се дължи на неизправности в работата на инжекторите, горивната помпа или в цилиндро-буталната група. Там нещата нерядко опират до скъпоструващи ремонти, които на практика обезсмислят икономията на гориво и като цяло предимствата, които ви дават дизеловите коли – особено по-старите.

Няма коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

БГ звезди
БТВ прекали с Мария Силвестър, не могат да ѝ вземат думата

кадри bTV Водещата на „Бригада Нов дом” Мария Силвестър буквално превзема ефира на bTV тази седмица. Нейното присъствие започна с едно от най-обсъжданите предавания в родния ефир, продължава през участието ѝ в сериала „Алфа”. На всичко отгоре зрителите ще я виждат всеки ден като седмичен коментатор в „Преди обед”. Още …

Блиц Новини
Най-харесваната двойка напусна „Един за друг“

Кадри Нова ТВ Една от най-харесваните двойки от романтичното риалити „Един за друг“ напусна предаването на крачка от финала. Дилян и Петя се изправиха на елиминации срещу Сияна и Светослав и решаващият глас за това дойде от хората, които те смятаха за свои най-добри приятели Галена и Петър. Петя повече …

Блиц Новини
Доктор Ненков: Трябва отношение на лекар към пациент

Кадри Нова ТВ Вече всички са свикнали където и да се появи д-р Мирослав Ненков да има забавни истории, вицове и много смях. Драмата с личният му лекар Атанас Пелтеков имат такива в излишък и разказаха някои от тях пред Лора Крумова. Идва пациент за консултация. Става въпрос за дама, …

error: Content is protected !!