fbpx

Защо не бива да зареждате колата при работещ двигател. 2 заблуди и истинската причина

auto.blitz.bg

Едва ли някой от шофьорите не е виждал на бензиностанциите предупредителните табели, че зареждането на автомобила при работещ двигател е забранено. Но едва ли някой се е замислял защо именно е наложена тази забрана.

Някой шофьор може да се изфука, че 2 – 3 пъти е успявал да зареди и без да спира двигателя. Друг може да каже пък, че има бензинджии, които гледат през пръсти на тази забрана.

 

Но това не отрича факта, че съгласно инструкциите такава процедура е строго забранена. Нека да видим кои точно стоят нещата.

Какви са причините за тези правила?

1. Съществува значителен брой собственици на автомобили, които смятат, че това не бива да се прави, защото пистолетът за зареждане вкарва горивото под голямо налягане в резервоара и това повдига цялата мръсотия от дъното му. А тя може да влезе в горивната система и да стигне до инжекторите.

Това със сигурност не е така, тъй като на пътя на утайката има инсталиран филтър, при това не един, и нищо подобно не може да се случи по принцип.

Нали никой шофьор не кара винаги по пътища еталон, където колебанията на горивото в резервоара са практически невъзможни? В нашата страна това не може да се постигне изобщо при никакви обстоятелства. Затова горивото в резервоарите на всички коли по нашенските пътища се плиска доста силно, но засега нищо страшно не се е случило.

2. Второто погрешно схващане, в което мнозина все още вярват, е излитането на искра от ауспуха на автомобила. Да, това не може да бъде напълно изключено, тъй като много фенове на селския тунинг нокаутират катализаторите и неутрализаторите на изпускателна система, което може да доведе до подобни случаи. Но дори и в този момент е малко вероятно да възникне пожар, освен ако не залеете автомобила с бензин.

 

В действителност собствениците на модерни автомобили, в които катализаторът и ауспухът са монтирани и действат, просто няма от какво да се притесняват.

 

Ако говорим за модерни автомобили, то всеки от тях има електронна система за управление на двигателя. Има буквално няколко десетки сензора, всеки от които е отговорен за работата на даден елемент от системата.

Никога не пълнете резервоара до дупка – митове и опасности

А при много превозни средства, не се препоръчва да се зарежда при работещ двигател, тъй като когато резервоарът е отворен вече няма вакуум в него, което води до грешка и възможно светване на лампата „check engine“.

Също така не са изключени проблеми с отчитането на горивото на арматурното табло, но това отново не е характерно за всички автомобили./auto.blitz.bg

Няма коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Блиц Новини
Математикът Калоян Гешев: Искам да стана учител

Кадри БТВ Нашите деца са повод за гордост в различни области от математика, химия, биология и където и да се появят обират първите места и медалите. Не един и два примера имаме вече за младежи, отдадени на науката и доста напреднали в материята, въпреки младостта си. Макар да е само …

Блиц Новини
Блага след рехабилитацията, подарък от Бригадата: Състоянието ми се подобри

Кадри БТВ Семейството на Благовеста и Християна, които видяхме в последния епизод на „Бригада нов дом“ спокойно си живеят в обновеното жилище. Един от най-сериозните проблеми, пред които семейството беше изправено, беше течът от тавана, който влизаше в кухнята. Благодарение на бригадата, тези мои тревоги престанаха, вече няма никакви течове, …

Hell's kitchen
Симона мечтае да бъде криминалист, сладкар и инвеститор

Кадри Нова ТВ Въпреки първоначалното впечатление, което остави и у зрители и участници Симона успя да обърне мненията за себе си. За два месеца ти научи адски много. Научи почти всичко, което можех да ти дам. С тези думи я изпрати шеф Ангелов от Хелс китчън и всички са съгласни …

error: Content is protected !!