fbpx

Във Велико Търново беше даден отговор на един от най-важните въпроси за България: Кога ще е готова цялата АМ „Хемус“?

Магистрала „Хемус“ ще бъде завършена до началото на 2024 г. На база проведените процедури успяхме да съкратим сроковете и строителството й ще приключи с една година по-рано от определения през миналата година срок. Това обяви във Велико Търново министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков по време на втората дискусия на тема „Магистрала “Хемус” – възраждане на българския Север”. До края на 2021 г. ще бъдат завършени нови 160 км от магистралата, каза още той.

Магистралите и скоростните пътища не се изграждат само, за да свързват две населени места. Те осъществяват бърз, качествен и сигурен достъп от надрегионално значение, коментира министърът и подчерта, че „Хемус“ е не просто проект, който се изпълнява според ангажиментите в управленската програма на правителството, но и според поетите към хората от Северна България.

Николай Нанков напомни, че вече започна строителството на нови 9,3 км в участъка от Ябланица до п.в. „Боаза“ от дългата общо 420 км магистрала, от която в момента са в експлоатация 170 км. Индикативният срок за завършването на този участък е 2 години, но имаме уверението на строителите и на Агенция „Пътна инфраструктура“, че ще бъде съкратен на година и шест – седем месеца, съобщи Николай Нанков.

Вече приключва проектирането на 52-километровия участък от п.в. „Боаза“ до разклона за Плевен и Ловеч. Проектът предвижда удължаване на трасето с 2 км, но ще бъдат спестени около 200-300 млн. лв. от държавния бюджет. Очакваме тръжните процедури за избор на строител да стартират през месец август и още в рамките на 2020 г. тези 52 км да бъдат изцяло изградени, изрази увереността си той.

Предвиждаме през месец август да стартира търг за инженеринг за други 85 км от магистралата – от разклона за Плевен и Ловеч до разклона за Русе и Велико Търново, каза още Николай Нанков и допълни, че се очаква този участък да е готов през 2021 г. Така до края на 2021 г. от магистрала „Хемус“ е реалистично да бъдат завършени общо около 160 км, подчерта той.

В най-изостанала фаза като процедури е 90-километровият участък от магистралата от разклона за Русе и Велико Търново до п.в. „Буховци“, но след като проектът премине през всички нормативни процедури по устройствено планиране, екологични и вещни процедури, той може да бъде завършен до началото на 2024 г., посочи министърът. Той допълни, че до два – два и половина месеца се очаква да стартира реалното строителство и на най-западния участък от 16,3 км на магистралата – между пътните възли „Буховци“ и „Белокопитово“.

По отношение на магистрала „Русе – Велико Търново“ регионалният министър обяви, че делото във Върховния административен съд за жалбата по ОВОС е насрочено за 18 юни. Ако то е в полза на АПИ, още в рамките на годината ще може да започне работата по парцеларните планове и процедурата по строителство, коментира Нанков.

133 км е дължината на магистрала „Русе – Велико Търново“ от Дебелец до бъдещото трасе на втория Дунав мост при Русе. Най-тежък от гледна точка на сигурност и пътна безопасност е участъкът Русе – Бяла, обърна внимание регионалният министър. Той коментира, че индикативната стойност на проекта за магистралата, която ще бъде разделена на три етапа, е над 1 млрд. лв. Точната стойност ще стане ясна след изготвянето на технически проект, като очакваният срок за завършване на важната и за съседните на Русе и Велико Търново области е средата на 2022 г.

Всички обсъждания за магистрала „Русе – Велико Търново“ са направени компетентно, всички процедури са спазени. Избраното трасе е най-оптимално и екологично най-щадящо, каза председателят на Управителния съвет на АПИ инж. Дончо Атанасов.

До края на годината очакваме да бъде сключен договорът за изпълнение на участъка Ботевград – Мездра от скоростния път „Видин – Ботевград“, информира още Николай Нанков. Той коментира, че с реализацията на тези и други важни за Северна България проекти ще се даде шанс за развитието ѝ също както и за Южна България. Южната част на страната изпревари в пъти в инфраструктурно отношение през последните години Севера. По протежение на АМ „Тракия“ за две години и половина се развиха три индустриални зони. Не случайно Европейският парламент посочи АМ „Тракия“ като един от трите най-успешни примери за ефекта от кохезионната политика на Европейския съюз, коментира министърът. Той изрази убедеността си, че същият принос за Северна България ще даде завършването на АМ „Хемус“.

Николай Нанков посочи, че тя ще бъде изградена с национален ресурс, като се разчита основно на бъдещите приходи от тол системата, чието генериране са очаква да започне от средата на 2015 г.

Няма коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Блиц Новини
Крисия призна защо три години кариерата ѝ е била на пауза

кадри Нова телевизия Крисия пусна нова песен след 3 години пауза и се появи по Нова телевизия за да каже къде се е губила толкова дълго. Певицата не даде много ясен отговор, но от думите ѝ се разбра, че просто много е внимавала да не сбърка с изборите, които трябва …

Блиц Новини
Всички сме в грешка! Проф. Мурдаров каза истинското значение на думата „нелицеприятен”

кадри БНТ Думата „нелицеприятен”, която се използва доста често от много хора, изобщо не значи това, което те си мислят. Това изненадващо разкритие направи езиковедът и преводач проф. Владко Мурдаров по БНТ. При поредното си гостуване при Георги Любенов беше категоричен, че тази дума изобщо не е синоним на „грозен”. …

Блиц Новини
Доста момичета в „Ерегенът” си имали гаджета отвън, разкри Екатерина

кадри bTV, YouTube/Надкаст Не само една, а няколко кандидатки за сърцето на Алек трябваше да бъдат изгонени от „Ергенът” служебно. Това разкри отпадналата Екатерина. Тя на практика потвърди, че в имението бързо се е разбрало, че Габриела  и Памела са сестри, преди това да беше разкрито официално от продукцията. Екатерина …

error: Content is protected !!