кадри bTV
Голямото отстъпление на българското образование е в математиката и природните науки, това призна по bTV на 24 май просветният министър Красимир Вълчев. Той обясни, че над 50% от учениците след 7 клас имат слаб резултат на външното оценяване, а резултатите по химия, биология също не са задоволителни. По негово мнение тази тенденция е основна част от проблема с функционалната неграмотност на българските ученици.
В следващите 40 години днешните ученици ще живеят в свят, който ще е доминиран от комуникацията на човека с изкуствения интелект, заяви министър Вълчев.
„Хората в дигиталната епоха трябва да са повече хора”, подчерта той. Затова българското образование издига като приоритет широката и добра хуманитарна основа, която формира отношения и нагласи, каза министърът на образованието и науката.
„Няма да се учи канонично религия, новият предмет ще е час по възпитание в добро”, увери Красимир Вълчев за новата учебна дисциплина „Добродетели и религия”.
Той коментира подробно и предложението за пълна забрана на мобилините устройства в училища. „Телефоните и сега са забранени, но учителите имат проблем, особено с по-големите ученици, да прилагат каквито и да е дисциплиниращи мерки”, обясни той. За нагласата към тази нова мярка той беше лаконичен:
„Родителите са „за”, учениците са недоволни, искат си постоянно достъп до телефона”.