fbpx

Транспортният министър: С БДЖ нито е безопасно, нито комфортно

Новини
външна реклама

Кадър видео БНТ

Цените ще се повишат тогава, когато се предложи качествена нова услуга.

От началото годината се наблюдава тенденция на закъсняване на влаковете – 4710 влака са закъснели. А пътниците очакват да пътуват безопасно, да пристигат навреме и да пътуват комфортно. Нито едно от тези три неща не са налице.

външна реклама

Това заяви в „Денят започва“ по БНТ министърът на транспорта Георги Тодоров.

По думите му хигиената е занижена, дори новите подвижни електрически локомотиви не са оборудвани по отношение на една система за безопасност и не кореспондират с европейската практика.

„Сега можах да си направя пълна картинка на състоянието на холдинга, излязоха вече и одитните доклади в окончателния им вид. След като се запознах с тях, взех това решение да освободя изпълнителния директор и председателя на Съвета на директорите. Не смятам, че трябва да бездействам и да насърчавам недотам доброто оперативно управление на холдинга“, категоричен беше министър Тодоров.

Той уточни, че има доста задължения, които се формират по отношение на забавяне или неплащане на инфраструктурни такси към Национална компания „Железопътна инфраструктура“. Според него те не се плащат заради липса на финансов ресурс или заради лошо управление на този финансов ресурс.

„Последните години държавата доста направи за холдинг БДЖ, покриха се всички кредити, които имаше към финансовите институции. Стъпките, с които се върви напред от холдинга, в частност и на товарни и на пътнически превози не са достатъчни и те по никакъв начин не кореспондират с очакванията на обществото“, каза още транспортният министър.

На новото ръководство министърът ще постави задачата да помисли и да предложи график за движение на влаковете, който да снижи в голяма степен закъснението им. Много по-строга финансова дисциплина трябва да има според него, за да може този финансов ресурс да се управлява по най-ефективния начин.

Цените ще се повишат тогава, когато се предложи качествена нова услуга – допълни министърът.

По отношение на пътническите превози основният източник на приходи са билетите. А при товарните превози – цената на услугата, която предлагат към съответните товародатели.

„Пандемията се отрази доста по-тежко по отношение на пътнически превози, защото имаше локдауни, карантини, хората спряха да пътуват масово. При товарните превози тя не се отрази така чувствително“, обясни Тодоров.

Той призна, че заплатите не са достатъчно високи, но и поради тези ниски нива на заплащане има отлив на желание за работа в железниците и машинисти предпочитат да работят в „Метрополитен“ вместо в БДЖ.

Рекламирай изгодно във Vihrogon.bg

Около 500 хиляди души посещават средно на месец Vihrogon.bg. Предлагаме много изгодно изскачащ рекламен банер на всяка отворена страница на Цена на ден 40 лева на 50 % ротация или 80 лева за 100 %. Рекламна публикация при нас струва 40 лева. Цените са без ДДС. За контакт vihrogon2018@gmail.com

външна реклама
Няма коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Незабавни статии
Пламен Николов към Беновска: Много харесах снимката ви с плавниците

външна реклама Кадър Нова и Беновска, ФБ Интересно предложение направи Пламен Николова на Беновска. Пламен Николов се здрависа с Илиана Беновска в кулоарите на Народното събрание и каза, че много е харесал снимката, на която Беновска е с негови плавници. външна реклама След което я попита плува ли. Беновска му …

Новини
САЩ маха визите за Хърватия

външна реклама Снимка pixabay В началото на тази година бе официално съобщено, че броят на отхвърлените американски визи за хърватски граждани през 2020 г. е спаднал под три на сто, което е предусловие за премахване на американските визи. Държавният секретар на САЩ Антъни Блинкън е поканил Хърватия да се присъедини …

Новини
Борисов: Изроди! Кръстник на всичко това е Румен Радев

външна реклама Кадър видео ФБ „Наложиха страх, какъвто не е имало от времето на комунизма. Кръстникът на всичко това е Румен Радев. Правят ми се за успешни за два месеца. Нула са свършили. Как децата на Янев и Манолова бяха назначени, когато бях премиер. Защо не ги остъргахме? Нашата добрина …