Почти 2 млрд. лв са достигнали оборотите на онлайн магазините през изминалата година. Очакванията за 2021 са те да отбележат двуцифрен ръст спрямо 2020 година.
През 2020 растежът на онлайн търговията у нас е достигнал 8.83%, спрямо предходната 2019. Това става ясно от най-новия доклад на Българската Е-комерс Асоциация (БЕА). Общо за последните пет години годишният ръст на този дигитален сегмент в България е между 21% и 35%, става ясно още от проучването, пише www.economy.bg.
Прогнозите сочат, че до три-четири години търговията ще стане предимно мобилна. Допитването сред потребителите показва, че проучванията за покупка в повечето случаи стартират през телефона, независимо дали поръчката се прави онлайн, или от физическия магазин на търговеца.
Изводът е, че търговията в близко бъдеще ще се слее – няма да има граница между физическа и онлайн търговия, а връзката ще я правят мобилните устройства. Затова е важно онлайн търговците непрестанно да подобряват потребителското преживяване през мобилно устройство на техния магазин.
Междувременно става ясно, че според годишния доклад на E-commerce Europe, обемът на B2C (бизнес към краен потребител) електронната търговия на продукти и услуги в България през 2020 е надхвърлил 1.9 милиарда лева. Очакванията за 2021 са тя да отбележи двуцифрен ръст спрямо 2020 година.