кадри Нова телевизия
Компанията Юнайтед груп, която е собственик на Виваком, Нова Телевизия, няколко радиостанции и на вестниците „Монитор“ и „Телеграф“ публикува на сайта на телевизията смущаващо съобщение. В него се заявява, че техен конкурент е започнал агресивна кампания срещу дружествата им.
Корпоративната война се води именно на медийното поле, като компанията твърди, че става въпрос за тенденциозни платени журналистически материали като основно средство за атаката. От Юнайтед груп обаче нито дават пример за такива публикации, нито пък назовават кой е конкурента, който плаща за тях.
На практика, не е ясно дали такива изобщо съществуват или компанията просто предполага, че се подготвят. В текста на съобщението се казва дословно следното:
„United Group получи информация, че голяма международна компания и конкурент предлага възнаграждение на журналисти, за да публикуват нападки срещу Групата в България с цел уронване на нашата репутация“. По-нататък в текста компанията предупреждава, че всеки журналист, който приеме подобно непрофесионално предложение за плащане и публикува невярна или неточна информация, ще бъде съден.
Не е ясно в коя точно сфера е „конкурентът“, който Юнайтед груп обвиняват за кампанията срещу тях. Възможно е това да е в медийния сектор, но може да става въпрос и за работата на „Виваком“. На тълкуване подлежи и понятието „нападки“, по отношение на компанията и фирмите ѝ. При всички случаи ще е интересно и как Юнайтед груп ще доказва, че дадена публикация, която не ѝ харесва, е платена от конкуренцията.