fbpx

„Сега“: Държавата ще плати тройно поръчки за железопътна инфраструктура

реклама

Национална компания „Железопътна инфраструктура“ продължава да генерира десетки милиони левове извънредни разходи за бюджета покрай изпълнявани от нея европейски проекти. Само по два от тях – за развитие на жп възлите София и Пловдив, държавната хазна ще плати тройно повече спрямо предварително планираното финансиране от бюджета, пише „Сега“.

Решението на кабинета да осигури ресурса е направило възможно и подписването на един от най-големите договори – за строителството на жп възел София. Контрактът отива в свързван с Христо Ковачки коносрциум, който е предложил най-високата цена, но има и най-добре оценена техническа оферта.  Това показала проверка на „Сега“, по повод взети от кабинета решения за поемане на допълнителни ангажименти за осигуряване на финансов ресурс за проекти на НКЖИ.

На заседанието си на 1 юли правителството гласува две решения за поемане на извънредни ангажименти в сектор „Транспорт“ – за извънредно финансиране със 126,6 млн. лв. на проекта за развитие на жп възел София – участък София-Волуяк, и други 41,5 млн. – за проекта за „Развитие на железопътен възел Пловдив“.

реклама

Справка в сайта на НКЖИ показва, че гласуваното извънредно финансиране от хазната надхвърля в пъти очаквания държавен разход по проектите. И двата проекта се финансират основно от Механизма за свързване на Европа, като, по първоначални оценки, проектът за жп възел София е със стойност 203 819 092 лв. (148 787 937 лв. от ЕС, 26 007 316  лв. от държавния бюджет и собственото съфинансиране от НКЖИ 29 023 839 лв.), а този за Пловдив е оценен на 202 383 878 лв. (172 026 297 лв.  от ЕС и 30 357 582 лв. национално финансиране, без съфинансиране на НКЖИ), потвърдиха и от транспортното министетрство.

И при двата проекта сметките са се оказали криви, а получените оферти по проведените обществени поръчки са надхвърлили ресурса, вместо да паднат под него. Според предоставена от транспортното министерство информация, по проведените обществени поръчки, свързани с жп възел София, е постигнато наддоговаряне в размер на 82,3 млн. лв. Наред с по-скъпите оферти заради забавяне на процедурите, проектът няма да приключи навреме – до края на 2022 г., и всички разходи за 2023 г. в размер на до 44,3 млн. лв. ще останат за сметка на държавната хазна.

Цялата статия четете тук. 

реклама
loading...
Няма коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Новини
Само на 45 години си отиде журналистът Димитър Димитров – АвтоМитак

реклама Снимка Факти Вчера колегите журналисти от сайта Факти съобщиха за кончината на Димитър Димитров, познат на близки и колеги като АвтоМитак. Отиде си на 45-годишна възраст, съвсем без време, една легенда в автомобилната журналистика. Той бе човек с уникални познания в автомобилната тематика, говорещ свободно френски, английски и руски …

Новини
От ЕС не изключиха възможността, свободното пътуване да е достъпно само за ваксинираните

реклама Снимка pixabay Това съобщи ръководителят на Европейския съвет Шарл Мишел и не изключи като възможност въвеждането в Европейския съюз на паспорти за ваксинация срещу Covid-19, позволяващи свободното пътуване, което ще е достъпно само за ваксинираните, предава БГНЕС. реклама Той добави, че тази тема е чувствителна и трябва да бъде …

Новини
Борисов: Президентът да каже кои пари да спрем, за да не харчим

реклама Кадър видео ФБ Премиерът Бойко Борисов бе на посещение в Лъки и огледа критично надвисналите скали, които спешно трябва да се премахнат. Н отговор на реплика на президента, че се харчат много пари Борисов пожела да разбере кои пари от бюджета иска да спрат да се харчат. Борисов визира …