Кадри Нова ТВ
Едва минали изборите и нови такси надигат глава. Отлагани доскоро натоварващи бюджета нововъведения, искани както от страна на енергодружествата, така и от ВиК дружествата влизат на обществено обсъждане. На заседанието на КЕВР преди дни стана ясно, че доставчиците на електроенергия искат въвеждане на такса достъп, което означава, че дори и да не ползвате енергия ще плащате затова, че кабелите идват до вас. Обосноваха това с нуждата от поддръжка и инвестиции.
Същите причини изтъкнаха и от ВиК сектора. Дори да не ползваш вода, имаш ли водомер пак ще си плащаш. Оттам обясниха, че са на загуба от множеството празни имоти, които имат партиди, но никой не ползва услугите им.
Трета подобна новина в рамките на дни идва и от АПИ, които искат повишаване цената на винетките за автомобили в евро 3, 2 и 1. За замърсяващите коли ще се плащат по-високи пътни такси, предвиждат промени в Закона за пътищата, качени за обществено обсъждане. Чрез финансови стимули като облекчени ставки или премии ще се насърчава преминаването към по-модерни, по-екологични и нисковъглеродни превозни средства.
По думите на автоексперта и автоинсктруктор Георги Бързаков и българите искат да управляват по-екологични автомобили, но не могат да си го позволят. Според него трябва да бъде затегнат контролът на пунктовете за годишни технически прегледи, а не да се наказват с по-високи такси хората.
И ние искаме да караме по-нови автомобили, които не замърсяват околната среда, но реално не можем да си го позволим.
Идеята е първо да се забрани внос на автомобили на 20 и повече години в страната, а след това и да се глобяват движещите се по пътищата такива.