fbpx

МОН публикува насоки за работа на училищата в условия на пандемия

Блиц Новини

Снимка pixabay

Учебната година стартира присъствено, обяви министърът на образованието. В сайта на МОН е публикуван обширен списък с насоки за работа през новата учебна година.

Всички заедно трябва да намерим формулата и баланса между предпазливостта и отговорността за здравето ни, от една страна, и необходимостта да учим, работим и живеем относително нормално, от друга.
Водени от убеждението, че обучението в реалната класна стая и прякото взаимодействие с учителите и (съ)учениците са най-добрата и незаменима алтернатива, отчитайки мнението на различните заинтересовани страни и съобразявайки се със законовите изискванията, взехме решение за присъствено стартиране и провеждане на образователния процес в дневна форма на обучение за всички ученици и във всички училища. От това решение произтичат конкретни предизвикателства, пред които сме изправени на прага на учебната 2020 – 2021 година във връзка с епидемията:

1. Доколкото е възможно да направим училищата максимално безрискова среда, като съзнаваме че няма абсолютно безопасна среда в условията на епидемия. Това предполага всяко училище да реализира набор от мерки за намаляване рисковете от предаване на инфекцията, включително чрез създаването на нагласи за здравно и социално отговорно поведение на децата като част от възпитателната функция на образованието;
2. Да реагираме съгласно здравните правила при всеки един случай на заболял или със съмнение за COVID-19;
3. Да имаме готовност при указания от здравните власти да превключим на обучение в електронна среда от разстояние (в т.ч. за отделни паралелки, цялото училище или всички училища в общината, областта или държавата) и съобразно решенията на областните
кризисни щабове за борба с COVID-19;
4. Да осигурим условия за непрекъснатост на обучението за учениците от рисковите групи;
5. Да осигурим допълнително (компенсаторно) обучение и подкрепа за учениците, пропуснали учебни занятия поради здравословни причини, в т. ч. и заради карантиниране;
6. Да поддържаме положителен психоклимат на работа и учене и да редуцираме ситуациите на напрежение, стрес и дезинформация;
7. Да използваме кризата като възможност за иновиции и подобряване на педагогически и организационни модели и практики, за създаване на още по-сплотени и взаимодействащи училищни и микроучилищни (класни) общности между учители, родители и ученици, за дооборудване и др.
Настоящите насоки са създадени с участието на представители на Министерството
на образованието и науката, Министерството на здравеопазването, социалните партньори,
директори на училища, учители, родители, неправителствени организации в съответствие с
актуалните здравни регулации, отчитат тенденциите и решенията на образователните
системи в различни страни, но се опират преди всичко на натрупания у нас опит в периода
март-юни 2020 година и отразяват националните ни специфики. В зависимост от промяната
на обстановката и решенията на здравните власти в случай на влошаване на пандемичната
ситуация са описани и възможностите за преминаването от дневна форма на обучение към
обучение в електронна среда от разстояние на отделни или всички паралелки или училища
в страната.
Те са структурирани около няколко основни решения, следващи изброените по-горе
предизвикателства, и предлагат комплекс от общи (задължителни) и препоръчителни
(приложими частично и/или само в отделни училища) мерки и правила, въз основа на които
всяко училище да направи своята комбинация и да осъществи най-адекватния избор на
мерки, отчитащ конкретните условия, в т.ч. вида на училището, сградния фонд, персонала,
различните възрастови групи ученици, спецификата на учебните предмети, регионалните
характеристики и т.н.
Общите мерки включват предимно здравни протоколи и организационни правила,
които да се прилагат от всички училища.
Препоръчителните мерки включват идеи и решения, от които всяко училище
избира и прилага доколкото и където е възможно. Списъкът с препоръчителни мерки е
отворен за промени, като в зависимост от развитието на епидемията от COVID-19 в
страната ще се допълва и обогатява постоянно с решения.

 

Целият текст можете да прочетете ТУК

Няма коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Блиц Новини
Шеф Кустев за скандала със Сашо Кадиев: Преди да ме ядоса, да пита майка си!

кадри bTV От няколко дни зрителите на bTV очакват с интерес новия епизод на „Аз обичам България”. Основният им мотив е да видят ще яде ли Сашо Кадиев бой от шеф Кустев. От кадрите в аноннса за играта се вижда, че актьорът и звездата на „Мастършеф” не просто се карат, …

Блиц Новини
Мила Михова вдигна скандал на Криси от „Ергенът” на живо по БТВ

кадри bTV Оперната певица Мила Михова надскочи ролята си на коментатор на любовното риалити „Ергенът” и буквално се скара на една от отпадналите участнички. Това беше Криси Горджъс, която в последните епизоди беше особено заядлива, най-вече към една от останалите „ергенки” – Екатерина. Михова реши да използва студиото на bTV, …

Блиц Новини
Снаха спря играта на свекърва си в „Стани богат“

Кадри: бТВ Ваня Балтакова, която дълги години е работила в библиотеката на Софийски университет, а сега е пенсионер, се представи на високо ниво в „Стани богат“ и спечели 5000 лева. За 1000 лева тя бе попитана: „С проектирането на какви обекти се занимава основно ландшафтната архитектура“?“ – Паркове и градини, …

error: Content is protected !!