Министър Вълчев: Дистанционното обучение не компенсира на 100% присъственото, но някои учители са много иновативни
- By : Vihrogon
- Категория: Блиц Новини
кадър: Нова телевизия
Дистанционното обучение не компенсира на 100% присъственото обучение, това коментира по БНТ министърът на образование Красимир Вълчев. Той призна, че училищата малко или много са рискова среда. „Те са среда на многочислено и многочасово взаимодействие на множество хора. Сега най-важното е да съхраним здравето и живота на нашите съграждани, и в това число и на учителит“, каза още Вълчев.
Според него минусите на дистанционното обучение са, че учителите не могат ефективно да комуникиран с децата, а учениците трупат психологическо напрежение, обездвижване, десоциализация, и минуси в чисто обучителната част.
„Колкото са по-големи учениците, колкото са по-ангажирани с ученето, толкова са по-малки загубите и обратното. При по-малките ученици, по-малките деца е неефективно да стоят много време пред екрана, трудно е да ограмотяват децата в първи клас ефективно от разстояние“, каза Вълчев.
Той отбеляза също, че обучението от вкъщи изисква участието на родителите, когато става дума за малки деца, а това невинаги е възможно. Положителното е, че учителите са започнали да усвояват предимствата и някои от тях използват иновативни методи, което прави онлайн уроците дори по-интересни.
„Ако гледаме само от гледна точка на правото ни на здраве, решението е едно – затваряме всичко, за съжаление живеем в свързано общество, в което имаме много цели, не искаме да убием икономиката, не искаме да обречем децата на образователни недостици. Аз като министър на образованието съм длъжен да бъда гласа на образованието, на правото на образование, да каза, че най-ефективно е присъственото обучение, но доколкото е разумно. В момента основният ни проблем е коронавирусът, образователните дефицити можем да ги компенсираме, но не можем да компенсираме живота на хората“, каза Вълчев.
Няма коментари