Кадри Нова ТВ
Зачестиха катастрофите с млади шофьори, като всяка седмица ставаме свидетели на брутални изпълнения и жертви от безумно шофиране. Оттук идва и въпросът за обучението на младите шофьори и с какъв опит излизат те от шофьорския курс. Всеки, който е взел книжка категория В знае, че не излиза достатъчно опитен на пътя и са му необходими известни месеци практика, за да се чувства уверен в себе си.
Въпреки ниската степен на знания и опит младежи предприемат необмислени действия застрашаващи освен тях, но и останалите участници в движението. Затова и бе повдигнат въпроса за качеството на обучение на младите шофьори.
Асоциацията на квалифицираните автомобилисти подкрепя идеята за промени в шофьорските курсове. Министърът на транспорта Георги Гвоздейков в четвъртък обяви, че се предвижда кандидат-шофьорите да могат да се явяват на изпит не повече от четири пъти в рамките на половин година. Ако не издържат теста или практиката, те ще трябва отново да изкарат целия курс.
Мярката е много навременна и правилна. Ако един добре подготвен кандидат-водач е отработил всички елементи от курса, няма причина да се явява по 15 пъти на изпит, поясни председателят на Асоциацията на квалифицираните автомобилисти Красимир Георгиев в ефира на „Здравей, България”.
Аз не съм оптимист, че транспортното министерство ще прояви необходимата решителност, защото те винаги се плашат повече от сивия сектор, отколкото от редовните фирми. Един добре подготвен водач, който е готвен съгласно учебната програма и е отработил всички елементи от шофьорския курс, няма причина да се явява толкова много пъти.
Все още и така наречените „купени книжки“ са факт и точно тези шофьори са най-опасни на пътя.