fbpx

IT компания на Михаил от Добрич бе продадена за 37 млн. долара

Новини
реклама

Снимка фейсбук

Добрите финансови резултати на фирмата и постоянното разширяване на клиентската база привличат вниманието на различни инвеститори и компании, които искат да придобият бизнеса им. “Отхвърлихме 15 инвеститори, някои от тях сред най-добрите в света. Отказахме и три предложения за придобиване на бизнеса ни”, разказва съоснователят Михаил Стойчев.

Михаил Стойчев е от Добрич. Той е съосновател на iSenseLabs и впоследствие SMSBump. SMSBump е най-голямата сделка на българския пазар за 2020-та година, като официални данни не са обявени, но се спекулира, че компанията е придобита от американската компания Yotpo за над 37 милиона долара, пише pronewsdobrich.bg.

Това прави SMSBump третия най-голям exit на стартираща компания в България. Пред канала Импакт със Стан и Никола Михаил споделя изключително много и важни уроци за успеха в бизнеса.

За младия предприемач родният Добрич е прекрасно място в Североизточна България. В Добрич той е прекарал по-голяма част от живота си. Учил е в Американския университет в Благоевград. Специализирал е в САЩ. Когато се върнал от Щатите, се прибрал в Добрич, където се включил в малкия семеен бизнес. Но решил, че за него ще е най-добре да отиде в София, разказва той пред Стан и Никола.

Там, заедно със състудента си Георги Петров, поставили началото на iSenseLabs. „Тя е основоположника на всичко, което постигнахме днес. Това се случи преди повече от 9 години и половина“, връща лентата назад Михаил. През 2011 г. създават iSenseLabs с идеята да е конкуренция на платформа за имейл маркетинг и автоматизация.

Започнали да правят сайтове. Първият им клиент била семейната фирма на Михаил в Добрич. Вторият им клиент бил приятел с голяма фирма в Добрич, който искал електронен магазин. Тъй като Михаил и Георги нямали опит, използвали портфолиото на приятел, който им дал разрешение. Клиентът се съгласил. Направили проучване на най-адекватните платформи за електронна търговия. Така създали и първия си продукт – първите два в портфолиото, които щели да създадат в следващите 7 години. Три дни след първия продукт реализирали първата продажба от 18 долара.

„iSenseLabs е компанията, в която работихме 7 години, създадохме 130 продукта и компанията, която ни даде тласък. Която ни научи как се създава продукт“, споделя Михаил. Категоричен е, че това е бил много богат опит, успели да станем лидери в това, което правят. И не само стават най-големите, но правят толкова средства, колкото втория, третия, четвъртия и петия взети заедно.

След седем години с трудности и перипетии създават SMSBump. До момента, в който постигат сделката в компанията работят 15 души, имат 7,5 млн. лв. оборот и 3,4 млн. лв. печалба. 850 % ръст през 2019 г.

 

Преговаряли с много инвеститори, но всички искали единият от съсобствениците – Михаил или Георги, да се премести в САЩ. „Ние не искахме това. Харесва ни България, харесва ни да сме близо до семействата си“, споделя Михаил.

Успехът идва с предложението на Yotpo. Цената на сделката не е публично оповестена, но се твърди, че е 37 млн. долара, което я прави третата най-голяма софтуерна сделка за българска компания и най-голямото придобиване на стартъп, в който е инвестирал български фонд за рискови инвестиции

Американската Yotpo разработва маркетинг платформа за електронни търговци. Компанията има повече от 400 служители и офиси в Ню Йорк, Бостън, Лондон и Тел Авив. Yotpo има над 8 хил. клиента, като сред тях са дизайнерът Стийв Маден, модният бранд Rebecca Minkoff, GoPro и др.

Амбициите им за развиване на бизнеса и внедряването на българското решение в компанията им довеждат до финала на сделката. Според източници от пазара това е най-голямото придобиване на българска софтуерна компания с участие на български фонд – предишната беше продажбата на авиоплатформата Vayant за 35 млн. долара.

След сделката екипът на българската компания ще работи в София, като целта е офисът им да продължи да се развива като R&D център. “След придобиването ще можем да се възползваме от много по-силен маркетинг екип и ще имаме по-силно локално присъствие в САЩ, където са голяма част от клиентите ни”, казва Михаил Стойчев. В дългосрочен план Yotpo цели да се превърне в цялостна маркетинг платформа, в която електронните търговци да намират всичко необходимо за промотиране на бизнесите им.

Рекламирай изгодно във Vihrogon.bg

900 хиляди души посещават средно на месец Vihrogon.bg. Предлагаме много изгодно изскачащ рекламен банер на всяка отворена страница на Цена на ден 40 лева на 50 % ротация или 80 лева за 100 %. Рекламна публикация при нас струва 40 лева. Цените са без ДДС. За контакт vihrogon2018@gmail.com

външна реклама
loading...
Няма коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Новини
Росица Кирова: Заблудих се, че „Има такъв народ“ ще донесе някаква промяна

реклама Снимка профил ФБ Тя доскоро беше координатор на „Има такъв народ“ в региона и уточни, че това единствената партия, в която е членувала. „Действията ми са последователни, свързани с гражданската ми дейност“, така обясни пред БНР Росица Кирова, председател на Сдружение „Единни за промяна“, оглавяването на листата на ГЕРБ …

Новини
Изплащат повече от 5,6 млн. лв. на туроператори за неосъществени пътувания

реклама Снимка вихрогон.бг Първите компании, получаващи субсидия, са с изрядни документи, а средствата ще бъдат изплатени със заповед на министъра на туризма. Министерството на туризма изплати повече от 5,6 млн. лв. на 86 компании, изпълняващи туроператорска и турагентска дейност. Средствата се отпускат от държавния бюджет и са на обща стойност …

Новини
Иван Нанчев убил двамата си малолетни сина един след друг

реклама Снимка pixabay Иван Нанчев е осъден за това, че през януари 1998 г., в София, умишлено е умъртвил малолетния си син Д. Н., който се е намирал в безпомощно състояние и му е наложено наказание доживотен затвор. С друга присъда Нанчев е осъден, понеже през месец септември 2000 г. …