fakti.bg

През 50-те години на миналия век тогавашният собственик на колата решава да реставрира каросерията. Боята е свалена и е нанесен грунд, но „Крилото на чайката“ така и не стига до бояджийския цех. През 2018 г. Mercedes-Benz откупува реликвата за почти $1 млн.

Всички детайли по автомобила, включително панелите на каросерията, стъклата, салонът, гумените уплътнения и дори гумите Englebert Competition, са оригинални. Запазен е дори скоростният лост тип „гъша шия“, с какъвто са оборудвани първите 50 бройки от модела. Пробегът е около 57 000 км.

Mercedes-Benz ще предложи автомобила за продан в актуалния му вид на изложението в Есен след няколко седмици. Ако купувачът пожелае да го реставрира в специализираното подразделение на производителя, ще трябва да плати около $800 000 (€708 906).

Миналата година Mercedes-Benz възобнови производството на каросерийни панели за 300 SL Gullwing. Собствениците на класиката могат да си поръчат от Щутгарт също оригинална тапицерия от висококачествена вълнена прежда в каре.