fbpx

Големите компании мислят завръщане на служителите в офисите

Блиц Новини

Снимка pixabay

Google ще продължи настоящите си договорености за работа от вкъщи до 1 септември, но ще позволи на хората да се върнат доброволно от следващия месец. Технологичният гигант бе една от първите компании, които предложиха работа от вкъщи в началото на пандемията миналата година, пише www.economy.bg.

„Вече измина една година, откакто много от нас работят от вкъщи и мисълта да се върнем в офиса може да вдъхне различни емоции“, написа Фиона Чикони, ръководител на отдел „Човешки ресурси“ на Google, в имейл до служителите.

В момента Google се подготвя за широко отваряне на офисите си през септември, когато се очаква служителите да бъдат в офиса поне три дни в седмицата. Дотогава първоначалният период на връщане ще бъде доброволен, тъй като офисите се отварят бавно с ограничен капацитет, въз основа на наличността на ваксини и тенденцията на спад в случаите на Covid-19.

Когато служителите трябва да се върнат официално в офисите на Google през септември, те „няма да изглеждат точно по начина, по който ги помните“, но „ще включват ястия, леки закуски и удобства, където е възможно“, пише още Чикони.

„Дори ще приветстваме нашите Dooglers обратно“, добавя тя, имайки предвид групата „Доведете вашето куче на работа“ на Google. Сега в неговия кампус в Маунтин Вю има парк за кучета, наречен The Doogleplex.

Компанията съветва работниците да се ваксинират срещу Covid-19, но това не е задължително за връщане на работното място. Google казва, че са налице повече дългосрочни договорености за работа от дома. Персоналът може да кандидатства за срок до 12 месеца при „най-изключителни обстоятелства“. Освен това се очаква служителите да живеят на такова разстояние от офиса, че да могат да пътуват всеки ден.

В свой коментар за BBC Джеймс Клейтън пише, че намерението е ясно – можете да работите отдалечено повече от преди, но повечето хора ще трябва да се върнат в офиса. Според него този тип мислене се възприема широко от повечето компании в Силициевата долина.

Като примери той дава изявлението на изпълнителния директор на Twitter Джак Дорси, който заяви, че служителите на компанията могат „да работят от вкъщи завинаги“.

И ако наистина погледнете изявленията на шефовете на технологичните компании, някои от нюансите са заобиколени от пресата, отбелязва Клейтън.

Така например добавката към изявлението на Джак Дорси е „ако са в позиция и ситуация, която им позволява да работят от вкъщи“. Към момента почти всички технологични компании от Силициевата долина са заявили, че са отдадени на „гъвкава“ или „хибридна“ работа. Проблемът е, че тези определения могат да значат почти всичко.

Microsoft вижда „работата от вкъщи в част от времето (по-малко от 50%) като стандарт за повечето позиции“ в бъдеще. Има обаче много място за маневри в думите „по-малко от 50%“, отбелязва Клейтън.

Amazon също публикува изявление към служителите си, в което се казва: „Планът ни е да се върнем към култура, която поставя офиса в центъра, като базова линия. Вярваме, че това ни позволява да изобретяваме, да си сътрудничим и да учим заедно най-ефективно.“

Според Каролин Еверсън, вицепрезидент по глобалния бизнес на Facebook: „Никой от нас не е напълно наясно. Измисляме го в движение“, по отношение на работата от вкъщи.

Компании като Spotify изглежда имат някои от най-„гъвкавите“ работни практики за своя персонал. В скорошно изявление компанията казва: „Нашите служители ще могат да работят на пълен работен ден от вкъщи, от офиса или комбинация от двете. Точната комбинация от режим на работа в дома и офиса е решение, което всеки служител и неговият мениджър вземат заедно.“ Но добавя: „Вероятно ще има някои корекции, които ще бъдат направени по пътя.“

Така че дефиницията на Spotify за гъвкава работа е много различна от тази на Google, която от своя страна е много различна от тази на Amazon, подчертава Клейтън.

Работата от вкъщи, докато няма отворен офис, е едно. Но най-големият тест за отдалечената работа ще бъде, когато офисът започне да се отваря – да кажем при 50% капацитет. Когато срещите се провеждат частично лично и частично в Zoom, динамиката ще работи ли толкова добре? И когато някои членове на екипа развият лични взаимоотношения по между си и с мениджъри, ще се чувстват ли отдалечените работници в неравностойно положение, пита Клейтън.

Миналата седмица IBM обяви предложената система за дистанционна работа, като 80% от работната сила работи поне три дни в седмицата в офиса. „Когато хората са отдалечени, се притеснявам каква ще бъде тяхната кариерна траектория“, каза изпълнителният директор на IBM Арвинд Кришна. „Ако искат да станат мениджър на хора, ако искат да получават все по-големи отговорности или ако искат да изградят култура в екипите си, как ще направим това от разстояние?“ попита той.

Предстои да разберем кое работи и кое не, защото има толкова много различни подходи, които се възприемат от технологичните компании, отбелязва Джейм Клейтън.

Няма коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Блиц Новини
Дара лудо влюбена в годеника си

Кадри БТВ Вечерта в Денсинг старс бе посветена на много близки хора на участниците. Всеки от тях остави сърцето и душата си на сцената на бляскавото шоу. Тази вечер танцувахте за любимите си хора, не само за точки и престиж. Обичахте и бяхте обичани. Любовта няма граници, няма първи и …

Блиц Новини
Рязката смяна на температурите носи огромен риск

Кадри Нова ТВ От няколко дни синоптиците тръбят за големи температурни амплитуди. След дни със стойности около и над 30 градуса ще застудее изведнъж. Това е като шок за организма и неговата адаптация.Това може да ни може да се изправи пред различни предизвикателства. Едно от основните последствия от рязката смяна …

Блиц Новини
Шеф Токев коментира козунаците от 200 лева: Органичните яйца са много скъпи

кадри bTV „Порше” или „Ферари” не струват колкото един „Фиат”, този коментар направи шеф Андре Токев по повод рекордната цена от 200 лева за килограм козунак по Великден. В „Преди обед” по bTV той обясни, че един майстор трябва сам да си поставя цената, а не клиентите да я определят. …

error: Content is protected !!