fbpx

Германия се отказа да въвежда ограничение на скоростта по магистралите

Няма да има общо ограничение на скоростта по германските магистрали. Намерението за ограничаване на скоростта до 130 километра в час се провали в петък в Бундесрата (долната камара на парламента), , пише investor.bg.

Комисията по околна среда на регионалната камара с преобладаващи министри от Зелените се изказа в подкрепа на ограничаването, наред с други неща и от съображения за климата и безопасността на движението.

Въпреки това обаче ограничаването на скоростта среща съпротива на християндемократите и на федералния министър на транспорта Андреас Шойер (Християндемократическа партия). Коалиционните правителства на провинциите с участие на християндемократите попречиха проектът за ограничение да спечели мнозинство.

Дебатът за промените започна преди година като част от новите екологични мерки, които взимат властите в Германия. За момента обаче тези 130 км/ч се явяват единствено като препоръчителна скорост по германските магистрали.

Федералната статистическа служба на Германия отчете, че през 2017 г. автомобилният транспорт в страната е отговорен за изхвърлянето 115 млн. тона въглероден двуокис в атмосферата – с 6 процента повече отколкото през 2010 година. Именно заради тенденцията на повишаване на вредните емисии, дължащи се на автомобилния транспорт, и защото по-мощните автомобили замърсяват повече, експертите смятат, че решението е да се въведе генерално ограничение на скоростта по аутобаните на 130 километра в час.

Но отговорът на другата страна не закъсня: германският министър на транспорта Андреас Шойер заяви още преди месеци, че предложението за ограничение на скоростта, както и другата препоръка на експертната комисия – за вдигане на данъка за дизеловите автомобили – противоречат на „здравия човешки разум“.

Клубът на германските автомобилисти (ADAC) се съмнява, че ограничението на скоростта действително ще помогне за защита на климата.

Според вицепрезидента на клуба Улрих Клаус Бекер ограниченията на скоростта не биха довели и до по-малко катастрофи, както показвал примерът със съседните страни, в които има ограничение на скоростта.

Не е изненада, че и Съюзът на производителите на автомобили е против. Оттам твърдят, че имало по-адекватни мерки за защита на климата, като например дигитализирането на транспорта – свързването на превозните средства помежду им и с транспортната инфраструктура. Това е и начинът за борба със задръстванията по пътищата, убедени са във VDA.

Така за момента Германия остава единствената страна в Европа, където на някои магистрали няма ограничения на максималната скорост. Така тези пътища се превърнаха в легенда, тъй като те продължават да привличат любителите на бързите и мощни автомобили.

Няма коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Hell's kitchen
Сарамандов вижда покойния си баща в лицето на шеф Ангелов

Кадри Нова ТВ Често виждаме сълзи в очите на на Сарамандов, за което си има болезнена и дълбоко лична причина, а именно загубата на неговия баща.​ Сладкарят Иван Сарамандов разказа за най-тежкия момент в живота си. Талантливият готвач внезапно е загубил баща си като тийнейджър и още не е преживял …

Блиц Новини
Ники Кънчев шашна играч в „Стани богат“: Не рискувай, бе, издумкай и трите жокера

Кадри: бТВ Офицерът към агенция за гранична и брегова охрана на ЕС Георги Димитров от Варна игра блестящо с благотворителна цел в „Стани богат“ и спечели 5000 лева. Той обяви, че ще дари сумата за популяризиране на ранна превенция за ранна диагностика на автоимунното заболяване, свързано с щитовидната жлеза. За …

Блиц Новини
Покрай Капките Джулиана Гани стана диджей

„Като две капки вода“ помогна на единствената участничка, която не е професионална певица или актриса, да добие популярност и повече хора да видят способностите й. Досега тя се представя повече от добре. Липсата на умения компенсира с много старание и упорита работа. Трудното е, не просто да изпееш или да …

error: Content is protected !!