fbpx

Ген. Събев с версия за падането на българския Миг 29

Новини
външна реклама

Кадър видео БТВ

„Ако е решил да катапултира, той също би следвало да доложи, че ще го прави, за да се знаят какви са били действията му и съответно да го търсят на определено място. Липсата на такива доклади навежда на мисълта, че най-вероятно той е изпаднал в сложно положение.Това ме притеснява, че няма никакъв доклад от пилота, ако е имало някаква неизправност в системите на самолета, двигателя. В кабината на самолета има индикатори, които показват и той би следвало да доложи, че има проблем в двигателя или нещо друго. Няма никакъв доклад.

Това каза за БГНЕС ген. Съби Събев, който коментира инцидента с падналия тази нощ в морето до Шабла МиГ-29, но подчерта, че всеки коментар остава хипотеза, докато самолетът не бъде изваден и не се констатира причината за падането му.

външна реклама

 

Полетът нощем над море е доста сложен, няма никакви ориентири и недостатъчно трениран пилот може да изпадне в сложно положение, породено от лъжливо чувство, което го кара да не вярва на уредите в самолета и тогава вече става сложно.

Човек може да изпадне в паника, да не успее да реагира своевременно и съответно да забие самолета в морето“, коментира той.

Събев добави, че към този час пилотът все още не е открит и изрази надежда да е останал жив, за да може да разкаже какво се е случило.

„Появи се информация, че спасителна жилетка е намерена. Тя може би е изпаднала от самолета“, предполага генералът, но е категоричен, че случилото се е авиационна катастрофа.

Попитан дали тези инциденти са в резултат на недостатъчните летателни часове, ген. Събев каза, че този проблем съществува от дълги години и не знае каква част от тях се взимат от пилотите, които служат в щабовете.

„Крайно недостатъчен е броят на пролетените часове от нашите пилоти. Той се различава 8-10 пъти по-малко отколкото е нормата в НАТО. Ако там летят някъде 180 часа годишно, при нас летят 20-30 часа годишно“, посочи генералът стряскащото разминаване и добави, че в такъв случай пилотът не е трябвало да бъде пускан да лети самостоятелно нощем над море заради липсата на достатъчна подготовка.

Той каза също така, че имаме недостатъчен брой самолети, гориво, нальот и той съществува от години.

„Дано с получаването на новите самолети F-16 ще решим въпроса. Трябва да се има предвид и това, че МиГ – 29 няма автоматична система за предотвратяване на сблъсък на самолета със земята и морската повърхност, каквато система имат новите самолети, които ще получим.

И всичко опира да натренираността и уменията на пилота, за да се избегне такъв сблъсък, ако самолетът изпадне в по-сложно положение“, заяви той.

На днешния ден преди 4 години хеликоптер „Пантер“ на военноморските сили също падна във водите на Черно море, а инцидентът, който се случи пак беше по време на учение.

Рекламирай изгодно във Vihrogon.bg

900 хиляди души посещават средно на месец Vihrogon.bg. Предлагаме много изгодно изскачащ рекламен банер на всяка отворена страница на Цена на ден 40 лева на 50 % ротация или 80 лева за 100 %. Рекламна публикация при нас струва 40 лева. Цените са без ДДС. За контакт vihrogon2018@gmail.com

външна реклама
Няма коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Новини
Жената на майор Терзиев съобщи последните му думи по радиостанцията преди разбиването на Миг 29

външна реклама Кадър ВМС От 6-и клас искаше да стане пилот. Това беше неговата мечта. Това е най-честният човек, който познавам. Това заяви в ефира на Нова телевизия съпругата на загиналия пилот на МиГ-29 край Шабла майор Валентин Терзиев – Димитрина Попова. „Когато ми се обадиха да ми кажат за …

Новини
Алекс Петканова пусна снимки с детето си от болницата

външна реклама Снимка профил инстаграм Вчера Петканова тя качи на стори детска ръчичка със системи от болницата, след което всички се озадачиха какво се случва. Очевидно е, че това е ръката на малкия им син Габриел, но до последно Петканови не потвърждаваше това. Днес обаче тя отново качи снимка, на …

Новини
3-те милиарда от България за „Турски поток“ са пари на вятъра

външна реклама Снимка Пресцентър на МС Когато през 2019 г. започна строителството на газопровода „Турски поток“ през България, той беше представен от тогавашните управляващи като добра инвестиция, която ще бъде полезна за региона и не само ще бъде възстановена, но и ще донесе печалби за страната. И как иначе, при …