Една четвърт от моловете затварят до 5 години

Новини

Хиляди магазини в САЩ затвориха врати през последните години, главно поради промяна в потребителските нужди и навици, пише Business Insider, цитирано от Профит бг.

Основната причина за залеза на моловете е онлайн търговията, като през изминалата година приходите от този вид дейност изпревариха тези от физическите магазини. Между 2007 и 2017 г. общо 57 000 магазина в САЩ са затворили, след нарастващата популярност на онлайн пазаруването. Нови над 5000 бяха затворените магазини през 2018 г., а през 2019 г. бройката достигна 5800 броя.

Дори и големи брандове, като Victoria’s Secret, JCPenney, Gap и Forever 21, затвориха част от магазините си, а 10 големи търговски вериги обявиха фалит или са в процедура по ликвидация. Съдбата на част от магазините на подобни брандове води след себе си и до затварянето на доста търговски центрове. В следващите 5 г. прогнозите са, че в САЩ ще затворят врати около 25% от моловете.

За десетилетието очакванията са, че общо 300 мола в САЩ ще приключат дейността си. Това се случва масово при напускането на 1-2 от големите наематели, каквито са посочените по-горе вериги. Това автоматично намалява допълнително посещаемостта в търговския център, а малките търговци се опитват да си договорят по-ниски цени. За да продължат своето съществуване, част от собствениците на молове инвестират в превръщането им в развлекателни центрове. Така – въпреки че имат по-малко наематели, те продължават да реализират почти същите приходи, но от друго направление.

Business Insider разгледа подробно два подобни проекта, като установи, че в тях са добавени редица атракции, като боулинг, увеселителни паркове със зони за катерене, закрита ски писта и др. Destiny USA е търговски център в Сиракюз, Ню Йорк, опитващ се да си възвърне предишната слава. Това е един от най-старите молове в САЩ. Ребрандирането му беше осъществено през 2012 г., като днес молът е не просто място за пазаруване.

Там децата могат да се катерят, да карат картинг, боулинг и др. В резултат – днес търговският център е разпределен в съотношение 55 на 45 в полза на развлеченията спрямо търговските обекти. Друг подобен пример е American Dream, разположен в Ийст Радърфорд, Ню Джърси. Това е и вторият по големина търговски център в САЩ. Изграждането му завърши през 2019 г. и струваше 5 млрд. долара. Днес в мола можете да хапнете, пазарувате или да се забавлявате. Общо 55% от площите в него са отделени на местата за хранене и забавление, а останалите 45 на сто са за търговски зони. Молът разполага със ски писта и ледена пързалка.

В него също така има аквариум, както и тематичен воден парк с общо 35 забавления и атракции. Местата за хранене в American Dream са над 100, а магазините – 350. Собствениците на този, а и на други търговски центрове, смятат, че ще привлекат посетители най-вече заради забавленията, а същите тези хора преди или след това ще се отдадат и на шопинг.

loading...
Няма коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Новини
Цвета Караянчева: Машинното гласуване ще затрудни гражданите

Машинното гласуване ще затрудни изключително много българските граждани. Това отговори на въпрос за БТА за предстоящите промени в Изборния кодекс председателят на Народното събрание Цвета Караянчева. Според нея по-възрастните хора се притесняват от техниката, по-младите гласоподаватели няма да чакат на опашка другите да гласуват, но приемането на този вид гласуване …

Новини
Германия търси работна ръка от Балканите

Германия се нуждае от работна сила, а правителството ускорява процеса на миграция на чуждестранни работници. В Бон стартира нова услуга за координиране на признаването на дипломи и квалификации, съобщава БГНЕС. Германската икономика зависи от имиграцията. Затова Федералното правителство стартира програма за привличане на чуждестранни специалисти под мотото „Make it in …

Новини
Николина Чакърдъкова пътува на участия с луксозен кемпер

Фолклорната легенда Николина Чакърдъкова пътува из страната заедно с целия си екип с луксозен мегалайнер, досущ като някоя световна звезда. 2-етажният автобус е оборудван с мини кухня, салон за забавление, гардероб, салон за почивка, кино зала и специален офис за певицата, пише таблоидът „Уикенд“. Всеки от танцьорите на Чакърдъкова разполага …