Една четвърт от моловете затварят до 5 години

реклама

Хиляди магазини в САЩ затвориха врати през последните години, главно поради промяна в потребителските нужди и навици, пише Business Insider, цитирано от Профит бг.

Основната причина за залеза на моловете е онлайн търговията, като през изминалата година приходите от този вид дейност изпревариха тези от физическите магазини. Между 2007 и 2017 г. общо 57 000 магазина в САЩ са затворили, след нарастващата популярност на онлайн пазаруването. Нови над 5000 бяха затворените магазини през 2018 г., а през 2019 г. бройката достигна 5800 броя.

Дори и големи брандове, като Victoria’s Secret, JCPenney, Gap и Forever 21, затвориха част от магазините си, а 10 големи търговски вериги обявиха фалит или са в процедура по ликвидация. Съдбата на част от магазините на подобни брандове води след себе си и до затварянето на доста търговски центрове. В следващите 5 г. прогнозите са, че в САЩ ще затворят врати около 25% от моловете.

За десетилетието очакванията са, че общо 300 мола в САЩ ще приключат дейността си. Това се случва масово при напускането на 1-2 от големите наематели, каквито са посочените по-горе вериги. Това автоматично намалява допълнително посещаемостта в търговския център, а малките търговци се опитват да си договорят по-ниски цени. За да продължат своето съществуване, част от собствениците на молове инвестират в превръщането им в развлекателни центрове. Така – въпреки че имат по-малко наематели, те продължават да реализират почти същите приходи, но от друго направление.

Business Insider разгледа подробно два подобни проекта, като установи, че в тях са добавени редица атракции, като боулинг, увеселителни паркове със зони за катерене, закрита ски писта и др. Destiny USA е търговски център в Сиракюз, Ню Йорк, опитващ се да си възвърне предишната слава. Това е един от най-старите молове в САЩ. Ребрандирането му беше осъществено през 2012 г., като днес молът е не просто място за пазаруване.

Там децата могат да се катерят, да карат картинг, боулинг и др. В резултат – днес търговският център е разпределен в съотношение 55 на 45 в полза на развлеченията спрямо търговските обекти. Друг подобен пример е American Dream, разположен в Ийст Радърфорд, Ню Джърси. Това е и вторият по големина търговски център в САЩ. Изграждането му завърши през 2019 г. и струваше 5 млрд. долара. Днес в мола можете да хапнете, пазарувате или да се забавлявате. Общо 55% от площите в него са отделени на местата за хранене и забавление, а останалите 45 на сто са за търговски зони. Молът разполага със ски писта и ледена пързалка.

В него също така има аквариум, както и тематичен воден парк с общо 35 забавления и атракции. Местата за хранене в American Dream са над 100, а магазините – 350. Собствениците на този, а и на други търговски центрове, смятат, че ще привлекат посетители най-вече заради забавленията, а същите тези хора преди или след това ще се отдадат и на шопинг.

реклама
loading...
Няма коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Новини
КАТ започва засилени проверки на колоездачи и пешеходци в големите градове

реклама Снимка: „Вихрогон“ До края на месеца пътна полиция ще прави засилени проверки на пешеходци и велосипедисти. През следващите три дни ще се следи прецизно и за нарушители по магистралите. Полицаите ще вземат отношение за всяко нарушение, което засекат, съобщава БНТ. Полицаите ще следят за превишена скорост, също за шофьори, …

Новини
Дрaгoлюб Cимoнoвич: Всички в ЦСКА знаехме, че Борисов има връзка със сестрата на Станко Йовчев Борислава

реклама Кадър Евроком тв Бившият трeньoр нa ЦCКA Дрaгoлюб Cимoнoвич-Дуци cпoдeли в прeдaвaнeтo EврoДикoФ нa тeлeвизия „Eврoкoм“ инфoрмaция зa брaтa нa Бoриcлaвa Йoвчeвa Cтaнкo Йoвчeв, кoятo e cпрягaнa зa любoвницa нa прeмиeрa Бoйкo Бoриcoв. Бoриcлaвa Йoвчeвa e зaмeceнa в cкaндaлa oкoлo прeмиeрa зa къщaтa в Бaрceлoнa, кoятo вeрoятнo Бoриcoв e …

Новини
Рачков предупреждава: Измамници във Фейсбук дебнат феновете му с фалшиви профили с неговото име

реклама снимка: Фейсбук/Димитър Рачков Официална От официалния си профил във Фейсбук, телевизионната звезда Димитър Рачков предупреди, че в социалната мрежа има фалшиви страници, ползващи неговото име. „Скъпи приятели, фалшиви Фейсбук страници, създадени с моето име, разпространяват лъжлива информация за парични награди. Моля, не се доверявайте на тези измами и не …