Кадри Блумбърг
Все по-трудно работодателите намират подходящ персонал и това налага компромиси при подбора на кадри. Демографската криза също оказва влияние за липсата на кадри. Вече много работодатели намалят критериите си, за да може да намерят служители, като подготвят обучителни програми, коментира Мария Сентова, психолог и HR специалист, в предаването „Бизнес старт“ по Блумбърг.
Работодателят трябва да се стреми да подаде достатъчно информация на базата, на която да може да се направи информиран избор. И да попита важните за него въпроси. Той трябва да провери спрямо работата, организационната култура и това, което е важно за компанията, доколко съвпада с вижданията и ценностите на кандидата, защото най-тежко се приема разочарованието. Ако ние сме представили нереалистична картина (от една от двете страни), след това рано или късно ще дойде сблъсъкът с реалността., каза още тя.
Често в компаниите се провеждат поне две интервюта, като едното е от HR специалист, а другото от мениджър или човек, който може да определи качествата на кандидата за изпълняване на длъжността. Лошо впечатление създава арогантното отношение по време на интервюто от една от двете страни. Важно е кандидатите и работодателите да уважават времето и усилията на отсрещната страна.
Темата за възнаграждението по време на интервюто се приема за много деликатна от много работодатели и кандидати. Кандидатстващият в много случаи няма достатъчно смелост открито да си прецени възможностите и очакваното от него възнаграждение. Сентова каза, че правилният подход е да се проведе открит разговор на тази тема, в който двете страни да изложат исканията и предложенията си. Много компании разработват и програми за въвеждането на нови служители, защото така възвръщаемостта от новите кадри идва по-бързо.