fbpx

Банкирането онлайн скочи заради епидемията

Над 90% от продажбите на банкови продукти у нас се извършват в банков клон. Използването на онлайн банкиране пък все още не е предпочитано от българите, като делът на продуктите, купени в изцяло дигитална среда, е под 5%. Това показва проучване на банковия сектор в страната, цитирано от Татяна Иванова – изпълнителен директор на „Маркетинг и дистрибуция – банкиране на дребно” на голяма българска банка.

Пред в. „Монитор“ тя заявява, че заради коронавируса, склонността за потребление на продукти и услуги, включително финансови от разстояние, е по-висока от всякога. Въпреки това делът на клиентите, които използват онлайн банкиране, остава нисък. „Това не се дължи на липса на интерес или склонността, причината е, че финансовите институции в България не предлагат достатъчен брой изцяло дигитализирани процеси“, казва тя. По думите ѝ за да стане клиент на банка, човек трябва да отдели средно между 30-40 минути за посещение в банков клон. Това обаче не включва времето за придвижване или за изчакване. Недостатък е и това, че клиентът е напълно зависим от работното време на финансовата институция и съответно от нейното разположение. С онлайн приложения това време може да се съкрати на 10 минути. Изцяло по дигитален път човек може да открие разплащателна сметка, да поиска срочен депозит, да си купи пътническа застраховка.

Получаването на кредит също може да е онлайн като тук се включват потребителските заеми и овърдрафт картите. Кредитите ще са освободени от такса за кредитна оценка, но лихвите ще останат същите. За целта клиентът трябва да инсталира приложение за издаване на сертификат за електронно подписване на документи. Е-подписът може да се използва пред банки, мобилни оператори и други, като има същата тежест като подписа на хартия. Необходима е двустранна снимка на лична карта, както и лицево разпознаване чрез селфи.

„През последните 2 месеца делът на клиентите, преминали на мобилно банкиране, е такъв, че може би ние щяхме да осигурим този ръст в следващите 1-2 години. Само за 2 месец COVID-19 убеди много хора, че да банкираш през телефона и таблетите е много по-удобно”, коментира шефът на Асоциацията на банките у нас Петър Андронов. По думите му заразата ни е хвърлила в бъдещето и така настоящето стана част от бъдещето.

Няма коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Блиц Новини
Математикът Калоян Гешев: Искам да стана учител

Кадри БТВ Нашите деца са повод за гордост в различни области от математика, химия, биология и където и да се появят обират първите места и медалите. Не един и два примера имаме вече за младежи, отдадени на науката и доста напреднали в материята, въпреки младостта си. Макар да е само …

Блиц Новини
Блага след рехабилитацията, подарък от Бригадата: Състоянието ми се подобри

Кадри БТВ Семейството на Благовеста и Християна, които видяхме в последния епизод на „Бригада нов дом“ спокойно си живеят в обновеното жилище. Един от най-сериозните проблеми, пред които семейството беше изправено, беше течът от тавана, който влизаше в кухнята. Благодарение на бригадата, тези мои тревоги престанаха, вече няма никакви течове, …

Hell's kitchen
Симона мечтае да бъде криминалист, сладкар и инвеститор

Кадри Нова ТВ Въпреки първоначалното впечатление, което остави и у зрители и участници Симона успя да обърне мненията за себе си. За два месеца ти научи адски много. Научи почти всичко, което можех да ти дам. С тези думи я изпрати шеф Ангелов от Хелс китчън и всички са съгласни …

error: Content is protected !!