Българската маслодайната роза може да си върне имиджа на световните пазари с качеството си
- By : Vihrogon
- Категория: Блиц Новини
В сектора на розопроизводителите се наблюдава дефицит на работна ръка, а през тази година има ниска изкупна цена. Въпреки това с по-високо качество маслодайната роза може да си върне добрия имидж на световните пазари, коментира Христо Николов, председател на Професионална асоциация на розопроизводителите в България, в предаването „Бизнес старт“ по Bloomberg TV Bulgaria.
„Захлаждането успокои ситуацията в градините. Срещаме проблем с транспортирането на работници, тегленето и натоварването на розовия цвят. Спазваме правилата за дистанция“, коментира той.
Николов уточни, че в политиката в сектора в последните години е била недалновидна.
„Цената на розовия цвят бе станала висока, вдигна себестойността на розовото масло и го направи нереализируемо навън“.
Николов подчерта, че сега се цели продукт с по-ниска себестойност, което оказва натиск и върху възнаграждението на работниците.
„Със сигурност ще има голямо количество неприбран цвят. Той окапва и не стига до преработка“.
Няма коментари