fbpx

Сега: Държавните Автомагистрали няма да спрат да харчат на тъмно

Блиц Новини

Кадър видео БТВ

Държавното дружество „Автомагистрали“, което получи близо 3 млрд. лв. без конкурс от Агенция „Пътна инфраструктура“ за изграждане на магистрала „Хемус“ и укрепване на свлачища, отказва достъп до договорите с подизпълнители и предпочита да се разплаща с контрагентите си на тъмно. Макар да е 100% държавна фирма и да получава публични пари, при това с директно възлагане без процедура по ЗОП, компанията настоява, че не е задължен субект по закона за достъп до обществена информация и не е длъжна да дава отговори. На подобни запитвания на журналисти тя отговаряла само от добра воля.

На тъмно предпочитат да работят и контрагентите на „Автомагистрали“. Незнаен брой фирми получават десетки милиони по договори с държавната фирма за наем на техника и доставка на материали, сключвани извън Закона за обществените поръчки. Фирмите на свой ред отказват достъп до договорите, като твърдят, че клаузите им са фирмена тайна и ноу хау.

Това става ясно от позицията на държавното дружество по заведеното от „Сега“ съдебно дело срещу отказан достъп до информация. „Сега“ поиска копия от всички договори с подизпълнители и контрагенти, сключени от „Автомагистрали“ в изпълнение на три договора – два за „Хемус“ и един за укрепване на свлачища, но от дружеството отказаха и предоставиха само частична информация за извършени общо плащания по тези договори.

В хода на съдебното дело от „Автомагистрали“ представиха копия на отказите на част от фирмите, с които работят, които на свой ред са интересни. Много от фирмите отказват достъп до информация без никакви мотиви. Други дават достъп, но по начин, който на практика няма да разкрие нищо. Така например „ГБС – Инфарструктурно строителсво АД“ се е застраховала и дава съгласие за предоставяне на информация, но така, че интересите на компанията да не бъдат засегнати. От текста става ясно, че почти всичко от исканата информация според фирмата засяга интересите й. Друга голяма фирма – „Грома холд“, също отказва достъп, но допуска, че информация все пак може да бъде дадена. В този случай фирмата обаче настоява анонимността й да бъде гарантирана.

Някои от предоставените откази на фирми-контрагенти на „Автомагистрали“ са идентични като текст, а между самите фирми се откриват връзки. Така например „Автомагистрали София“ отказва с аргумента, че исканата информация е фирмено ноу хау, идентичен е текстът и на отказа на фирма „Инжстройинженеринг“. „Инжстройинженеринг“ е едноличен собственик на капитала на „Автомагистрали София“ до 2015 г. „Инжстройинженеринг“ е една от фирмите-контрагенти на държавната „Автомагистрали“, свързани с бившия шеф на АПИ Велико Желев. Велико Желев е посочен като действителен собственик и на фирма „Хидрострой“ – друг контрагент на „Автомагистрали“ по трите договора за Хемус и свлачищата, който отказва достъп до информация. „Хидрострой“ придоби свързваната с Делян Пеевски строителна фирма „Водстрой 98“.

Продължението четете ТУК

Няма коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Hell's kitchen
Симона мечтае да бъде криминалист, сладкар и инвеститор

Кадри Нова ТВ Въпреки първоначалното впечатление, което остави и у зрители и участници Симона успя да обърне мненията за себе си. За два месеца ти научи адски много. Научи почти всичко, което можех да ти дам. С тези думи я изпрати шеф Ангелов от Хелс китчън и всички са съгласни …

USA news
Scientists have discovered a giant skeleton in excavations for construction in Bulgaria

Frame FB Archeology Bulgaria   The remains of a giant were discovered during the rescue excavations of a private property in the village of Debelt, Sredets municipality. Due to the future construction of a house there, a team of archaeologists, led by Assoc. Prof. Ivo D. Cholakov and Krasimira Kostova, …

Hell's kitchen
Край с Михаела и мечтата й за 100 000 лв

Изгонването на Михаела от кухнята на Хелс китчън предизвика всеобща радост, не само сред участниците, но и зрителите, които са на мнение, че не Царина трябваше да си ходи по-рано, а точно Михаела. Множеството грешки на Михаела и опитите ѝ да се оправдае със съотборниците си, принудиха шеф Виктор Ангелов …

error: Content is protected !!