Кадър видео БНТ
Има дефицити в знанията на учениците особено за малките заради дистанционното обучение, но няма риск от нулева година. Това коментира в интервю за „24 часа“ министърът на образованието Красимир Вълчев.
„Дефицитите са различни при всяко дете в зависимост от възрастта, мотивацията му за самостоятелно учене, подкрепата на родителите, достъпа до електронно обучение. Педагогическата работа през екрана не e толкова ефективна, колкото при жив контакт. Реалната класна стая е среда, в която учениците се социализират и взаимно се провокират да учат“, обясни Вълчев.По думите му при електронно обучение се наблюдава много по-бърз спад в мотивацията за учене. Над 15% са децата от семейства, в които липсва достатъчна отговорност на родителите към образованието им. „Малките ученици не могат без подкрепа от родителя, нямат изградени навици за самостоятелно учене, а базови умения като ръкопис не могат да се изградят на компютър“, обясни още той.
„Тази вероятно е най-трудната учебна година от гледна точка на компенсирането на дефицити, но положителният факт е, че до момента съхранихме в много голяма степен присъственото обучение за учениците от 1-4-и клас и децата в детските градини и при тях нямаме по-големи дефицити от предходни години. Учениците в начален етап до момента са учили средно повече дни, отколкото предишни години. 313 училища с концентрация на ученици с ниски резултати избраха да учат през юни вместо през декември“, допълни образователният министър.
Цялото интервю с министър Вълчев ТУК