fbpx

Банкирането онлайн скочи заради епидемията

Над 90% от продажбите на банкови продукти у нас се извършват в банков клон. Използването на онлайн банкиране пък все още не е предпочитано от българите, като делът на продуктите, купени в изцяло дигитална среда, е под 5%. Това показва проучване на банковия сектор в страната, цитирано от Татяна Иванова – изпълнителен директор на „Маркетинг и дистрибуция – банкиране на дребно” на голяма българска банка.

Пред в. „Монитор“ тя заявява, че заради коронавируса, склонността за потребление на продукти и услуги, включително финансови от разстояние, е по-висока от всякога. Въпреки това делът на клиентите, които използват онлайн банкиране, остава нисък. „Това не се дължи на липса на интерес или склонността, причината е, че финансовите институции в България не предлагат достатъчен брой изцяло дигитализирани процеси“, казва тя. По думите ѝ за да стане клиент на банка, човек трябва да отдели средно между 30-40 минути за посещение в банков клон. Това обаче не включва времето за придвижване или за изчакване. Недостатък е и това, че клиентът е напълно зависим от работното време на финансовата институция и съответно от нейното разположение. С онлайн приложения това време може да се съкрати на 10 минути. Изцяло по дигитален път човек може да открие разплащателна сметка, да поиска срочен депозит, да си купи пътническа застраховка.

Получаването на кредит също може да е онлайн като тук се включват потребителските заеми и овърдрафт картите. Кредитите ще са освободени от такса за кредитна оценка, но лихвите ще останат същите. За целта клиентът трябва да инсталира приложение за издаване на сертификат за електронно подписване на документи. Е-подписът може да се използва пред банки, мобилни оператори и други, като има същата тежест като подписа на хартия. Необходима е двустранна снимка на лична карта, както и лицево разпознаване чрез селфи.

„През последните 2 месеца делът на клиентите, преминали на мобилно банкиране, е такъв, че може би ние щяхме да осигурим този ръст в следващите 1-2 години. Само за 2 месец COVID-19 убеди много хора, че да банкираш през телефона и таблетите е много по-удобно”, коментира шефът на Асоциацията на банките у нас Петър Андронов. По думите му заразата ни е хвърлила в бъдещето и така настоящето стана част от бъдещето.

Няма коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Hell's kitchen
Камелия щастлива, Чоткин спечели Хелс китчън

Кадри Нова ТВ Лъчезар Чоткин е името на големият победител в сезон 6 на „Хелс Китчън“. Той успя да се пребори със Станислав Димитров и спечели голямата награда от 100 000 лева. Шеф Виктор Ангелов се обърна към двамата в присъствието на неговите су-шефове, родителите и близките на финалистите и …

Блиц Новини
Всички участници в един епизод събира „Бригада нов дом“

Кадри БТВ Последният епизод всъщност ще е епизода за проглеждането, това, което всъщност е посланието на предаването, анонсира Мария Силвестър финалната история от „Бригада нов дом“. В него участие взимат всички семейства, на които бригадата помогна да си стъпят на краката. За проглеждането отвъд ограниченията, отвъд бариерите, отвъд всичко невъзможно, …

Блиц Новини
Йоана след „Ергенът”: Алек ме заблуди

кадри bTV Стюардесата Йоана, която отпадна от „Ергенът” на крачка от големия финал, заяви, че е била заблудена от Алек. Тя директно призна, че приятелят на майка ѝ е трябвало да го унижи при родителската среща, като го бутне в басейна, както е искал. Отвъд разочарованието, Йоана коментира, че Алек …

error: Content is protected !!