Националната система 112 ще приема сигнали не само по телефона
- By : Vihrogon
- Категория: Блиц Новини
С новата система, по която ще работи спешният телефон 112 в България, ще се осигури многоканално приемане на сигналите – не само с телефонно обаждане, но и чрез други способи за информиране за бедствия и инциденти, информира БНР.
Това съобщи днес директорът на Националната система 112 Цветомир Цеков.
Сред новите начини за сигнализиране са видео обаждане, засичане локацията на подателя, връзка с интелигентни системи за наблюдение, за следене на трафика например. Освен това информацията от приемащата система директно ще бъде подавана към диспечерските пунктове на отделните спешни звена (полиция, пожарна, бърза медицинска помощ).
През 2019 година към службите за спешно реагиране са препратени малко над 1,4 млн. инцидента. Това е с 3.14% увеличение спрямо 2018 г. Приетите сигнали на ден са около 10 000, което е с около 400 по-малко от подадените през предходната година.
От приетите обаждания през 2019-а 60% са за пожари, а над 20 на 100 са за различни престъпления против личността.
В Европейския ден на телефон 112 българската дирекция оповести, че ако предложенията скоро бъдат одобрени от Министерския съвет, новата подобрена система ще бъде готова след около 3 години.
За добрата си работа на специална церемония беше наградена диспечерката Ралица Георгиева.
Няма коментари