fbpx

Щетите, а не дребни нарушения да определят цената на „Гражданската“

източник: „Монитор“

Финансовото поощряването на изрядните и наказания за джигити трябва да се изчислява спрямо щетите, които са причинили на пътя, предлага новата агенция за безопасност на пътя, начело с Малина Крумова.

Агенцията съвместно със застрахователите и експерти са подготвили модел, който е предложен на Комисията за финансов надзор. „За да има превантивен ефект „малусът“ в системата трябва да се чувства, но целта не е да се увеличат средствата от „Гражданската отговорност“, а в рамките на събираните пари да има преразпределени спрямо рисковите водачи“, уточни пред „Монитор“ Малина Крумова. По думите й не трябва да се допуска „малус“ на колата, защото превозните средства не причиняват катастрофи, а техните водачи.

Щетите трябва да бъдат основание за промяна на класовете и процента на „малуса“ и ако се въведе критерии за поведението на водача без щети, те трябва да са силно ограничени до малко на брой и високо рискови. Това са употреба на алкохол, висока скорост и други, които трябва да се уточнят от КФН.

Въвеждането на новата система трябва да е по етапно, считат от агенцията за безопасност, за да се проследи ефективността й. „Не може всички да сме на нула, защото нарушения и досега е имало. Обективно е да се въведе на база на щетите, защото този критерий е обективен и безспорен“, уточни Крумова. И няма за едно и също нарушение да бъдат наказва по няколко пъти, както предвиждаше предложената система от предишното ръководство на регулатора. Крайната цел на системата „бонус-малус“ е да коригира в дългосрочен план поведението на участниците на пътя и да възпита във водачите на автомобили чувство за отговорност. Като резултат ще се подобри пътната безопасност и респективно целта е намаляване на броя на смъртните случаи и телесните наранявания.

През есента ще бъде готово новото предложение за въвеждането на „бонус-малус“ системата за застраховката “Гражданска отговорност”. В момента работи нова международна работна група, която да създаде система, при която шофьори без нарушения на пътя ще плащат по-евтина полица, а за водачите с много провинения цената ще е много по-висока.

„Бонус-малус“ е система, прилагана в много страни в Европа, която персонализира премията, платена от застраховащия/потребителя, като взима предвид поведението на пътя и историята на претенциите. Миналата година бе представен вариант, но той срещна остро обществено недоволство.

Няма коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Блиц Новини
Зрителите са в шок от въпрос в „Аз обичам България”, искат спиране на шоуто

кадри bTV Въпрос в телевизионната игра „Аз обичам България” ядоса много зрители в петък вечер и предизвика вълна от недоволство в социалните мрежи. Според някои той изобщо не е подходящ за семейно и патриотично предаване. Интересно е, че въпросът, който се появи в най-напрегнатия момент в играта, шокира дори и …

БГ звезди
Веско Маринов: Родих се селянин, станах гражданин

кадри Нова телевизия Емоционална изповед направи по Нова телевизия естрадната звезда Веселин Маринов. Певецът призна, че е изпитва страх да посети родната си къща в Полски Тръмбеш, която е единственото място, което нарича „у дома”. „Никой не ме чака вече там”, обясни Маринов, едва удържайки сълзите. Той се върна назад …

Блиц Новини
Шеф Кустев за скандала със Сашо Кадиев: Преди да ме ядоса, да пита майка си!

кадри bTV От няколко дни зрителите на bTV очакват с интерес новия епизод на „Аз обичам България”. Основният им мотив е да видят ще яде ли Сашо Кадиев бой от шеф Кустев. От кадрите в аноннса за играта се вижда, че актьорът и звездата на „Мастършеф” не просто се карат, …

error: Content is protected !!