fbpx

Обещание от транспортния министър: Влакът София – Бургас ще „лети“ със 160 км/ч

Отмина времето, когато формата на собственост и ангажиментите към подобни железопътни съоръжения можеше да оневини една или друга администрация. Това каза в студиото на „Тази сутрин” по bTV министърът на транспорта Росен Желязков по повод инцидента на жп надлеза при село Мокрище, при който бяха ранени три деца.

В случая става дума за публична инфраструктура, а дали е общинска, дали е държавна, това не означава, че няма ангажимент и държавата, и общините да поддържат и надзирават подобни съоръжения, добави той.

В последните години се прави доста за ремонта и по-добрата поддръжка на жп инфраструктурата, допълни министърът.

Железниците са европейски приоритет и с всички целенасочени мултимилиардни инвестиции в цялата Европа, това е бъдещето, коментира транспортният министър.

Той обясни, че се работи и за подобряване на сигурността във влаковете, особено с борбата с гратисчийството. По думите му не са чести сцените на насилие и скандали във влаковете, а по-скоро тези с отказ да се заплати за превоза. Той добави, че понякога това става със сговор с кондукторите.

Ще бъде анонсирана до края на месеца и новата билетоиздаваща система, при която ще се купуват билети онлайн с нови пос терминали отделно в гаровите комплекси и станции. И система, която ще позволи издаване на билетите във влаковете. Контролът ще бъде значително подобрен, обясни Желязков.

По думите му в голяма си част трасето София – Бургас е готово. Остава участъкът Елин Пелин – Костенец. Голяма инвестиция ще се направи и в пътния възел в Пловдив, каза министърът.

„До 2023 г. от София до Бургас ще се пътува с проектните скорости от 160 км в час. Голяма инвестиция ще се направи и в пътния възел в Пловдив, за да се реновира цялата инфраструктура, която да позволи безпроблемното пресичане на града също със съоръжение”, каза още Росен Желязков.

Той коментира и тол системата:

„Обхватът на тол системата, така, както е по задание и така, както се изпълнява, е около 10 хиляди километра, но политиката на държавата трябва да обхваща определени целеви групи, за да не доведе до неравномерно разпределение на тежестта по отношение на таксуването. Всъщност политиката на държавата трябва да бъде насочена към транзитно преминаващите пътни превозни средства. Това означава, че приоритет трябва да бъдат автомагистралите и републиканската пътна мрежа първи клас, частично от втори клас“, коментира още Желязков.

В момента с превозвачите както на камиони, така и на автобуси, върви разговор именно за приоритизиране на политиката, допълни той.

Целта на въвеждането на тол системата е да се отграничи превоза на пътници и превоза на товари и например цената на билета за превоз на пътници да не се променя, заяви още транспортният министър.

Относно концесията на летище София той обясни, че до средата на юли можеби ще стане ясен и концесионерът.

„По някои изчисления по нетен размер над 2 милиарда ще влязат в държавата. В първата си част ще бъдат насочени в държавния бюджет директно. После ще бъде взето решение дали с тях ще бъде погасен дългът на БДЖ към държавата, или ще се използват за други цели. А годишните концесионни възнаграждения ще влязат във фонда за подпомагане на пенсионната система, както е по закон“, обясни още транспортният министър.

Лъжеш… Първо това трасе между Костенец и Елин Пелин е голямо и не може да го построите още поне 10 години! Докато не го направите това трасе, по тоя път ще се движат влаковете с максимална скорост 70-80 км/ч това е първо. Второ, я ми обясни господине министър аджеба колко локомотива в Б-я имаме които могат да стигат не до 160, а до 152-3 км/ч бързина? Не ми отговарай, знам по-добре от теб. САМО 2!!! И не знам дали единия не е спрян от движение в момента. Тия допотопни Шкоди, са до 130 км/ч.

2 коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Блиц Новини
Разкриха го! Алек Младенов влязъл в „Ергенът” по принуда

кадри bTV, YouTube/Надкаст Краят на „Ергенът” наближава и почти всичко е ясно. Като например, че главният герой Алек Младенов харесва блондинки, тъй като и трите финалистки са руси. И ако повечето неща около „ергенките” са ясни, около него продължава да витае мистерия. Главният въпрос, който продължава да няма ясен отговор …

Блиц Новини
Нидал и Мадлен Алгафари трогнаха с разказ за любовта и бедността през 90-те

кадри Нова телевизия Известната двойка Нидал и Мадлен Алгафари се върна към началото на отношенията си в специално двойно интервю по bTV. Разказвайки за любовта си, те накараха зрителите да си спомнят каква беше България през 90-те. Психоложката и режисьорът се срещнали на кастинг за екип на легендарното предаване „Ку-ку“. …

USA news
Alla Pugacheva is now Israeli

Frame Telegram Israel’s ambassador to Russia, Simon Halperin, said that Alla Pugacheva had successfully integrated into the country. In an interview with TASS, she also added that she considers the most successful singer in the USSR and Russia to be an Israeli citizen, as well as other emigrants from Russia. …

error: Content is protected !!