fbpx

Медиана: БСП поведе на ГЕРБ с 2%, партията на Борисов спря спада след Апартаментгейт

Намаляват желаещите да гласуват, преференции няма да пренаредят листи

Дистанцията между двете основни конкуриращи се партии – ГЕРБ и БСП – се е увеличила с 1.5 % спрямо април и вече е 2% в полза на БСП.

Не се наблюдава значимо увеличаване на електоралната тежест на БСП (прилив на нови избиратели), а отлив на избиратели от ГЕРБ – партията губи от т.нар. „мека периферия“.

Това показват данните от национално проучване на Медиана, проведено от 2-7 май 2019 г. с 1018 човека, пише „Офнюз“.

Твърдото ядро на ГЕРБ-избирателите е силно мотивирано да защити своята партия и да участва на изборите. Преди месец те бяха значително по-разколебани от симпатизантите на БСП. Сега мобилизацията и в двете групи е практически еднаква. Вероятно това бележи края на ерозията на доверието в ГЕРБ, партията на Бойко Борисов частично е възстановила доверието към себе си, което беше силно ударено от „Апартамент-гейт“.

Две седмици преди евро-изборите двете партии се изправят една срещу друга с практически изравнени позиции и силно мотивирани избиратели. Доминацията на едната или другата на изборите може да се реши от „дреболии“, в това число и от натрупването на празнични дни в деня на изборите.

Третата партия която може да бъде сигурна, че ще успее да премине изборната бариера (5.89 %) е ДПС. Влиянието на ДОСТ е видимо преодоляно. Доколкото има напрежение, то е в подреждането на лицата в листата на партията и голяма вероятност за използване на преференции (с цел преподреждане или изразяване на несъгласие).

Две партии се намират близо до изборната бариера за евро-избори – ВМРО (4,7 %) и „Воля“ (4,9 %). Следват ги НФСБ (3,9 %); „Коалиция за България (3,8 %); „Демократична България (3,4 %) и „Атака“ (2,6 %). Като цяло нито една от тези партии не може да бъде изключена от шансовете за преминаване на бариерата. Причината за това е, че към момента (8 май 2019 г.) близо един милион избиратели заявяват, че ще гласуват, но все още се колебаят за кого (а вероятно се колебаят и дали въобще да гласуват). „Люшването“ на тази огромна маса избиратели в една или друга посока може да изстреля практически всяка партия над изборната бариера, коментират от Медиана.

С напредването на кампанията (и отшумяването на имотните скандали около властта) изглежда намалява и желанието да се гласува. Само за един месец хората, определящи тези избори като важни за България, са намалели с 13 % ( от 51 % на 38 %). Изглежда се наблюдава умора ( и отвращение) от скандалите и политическата пропаганда, съчетани с липса на ясна визия за промяна.

Декларираната изборна активност продължава да е висока (около 70 %), но посоченото по-горе поставя съмнения дали тя ще се реализира. Вероятно пред изборните урни ще отидат около 2.5 млн. избиратели.

Данните показват още слабо желание за използването на преференциите при гласуване (8.5 % заявяват, че ще ги използват). Вероятно няма да има пренареждане на листите в резултат от преференциално гласуване.

Средната оценка на правителството – по шестобалната система, се повишава от 3,17 през април на 3,23 през май, показват още цифрите. Настоящето изследване е проведено от агенция „Медиана“ в периода 2-7 май 2019 г. с 1018 човека. Изследването е представително за страната и е реализирано със собствени средства. Използвана е двустепенна гнездова извадка с квота по пол и възраст. Информацията е набрана чрез пряко стандартизирано интервю по домовете на респондентите.

Хората се питат:Как да гласувам,като всичките тези са крадци,мошенници и комунисти ???

1 коментар

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Блиц Новини
Митко закъса в „Стани богат“ и привика на помощ любимата

Снимка бТВ Димитър Димов продължи по блестящ начин играта си в „Стани богат“ тази вечер, а и неговата любима също имаше заслуга да си тръгне с добра сума. Димов, който се занимава с внедряване на системи за управление на човешки ресурси и обяснения, заключи сумата 2000 лева, а за нея …

Блиц Новини
Иван и Андрей се заядоха яко с „Българската Коледа”: Върхът на лицемерието!

кадри YouTube/Иван и Андрей Неофишъл „Българската Коледа” е връх на лицемерната благотворителност, това заяви продуцентският дует Иван и Андрей в своето предаване „Неофишъл”, което се излъчва в YouTube. Двамата буквално се нахвърлиха с остри коментари срещу най-известната дарителска кампания, но и на другите подобни, в които участват политици. Тезата на …

Блиц Новини
Дете с церебрална парализа получава уютен дом от Бригадата

Кадри БТВ Тази събота  „Бригада Нов дом“ ще направи сложен ремонт, за да подари удобен дом на лъчезарно момиче с церебрална парализа за нейните нужди. Това анонсираха от БТВ за предстоящия епизод на предаването. Герои в новия епизод са отново семейство със сложна съдба. Гергана сама се грижи за 18-годишната …

error: Content is protected !!