Тази напитка крие опасност за здравето

zdrave.to

Ново проучване на учени от Харвардския университет установи консумацията на коя напитка води до голям риск от скъсяване на живота.

Научното изследване проведено на територията на САЩ и в него са участвали над 80 000 жени и близо 40 000 мъже.

Резултатите от него са публикувани в списание „Circulation“.

Според мащабното и дългосрочно проучване рискът от преждевременна смърт вследствие на сърдечно-съдови заболявания се увеличава при консумацията на напитки със захар.

В по-малка степен този продукт води и до ракови заболявания, отбелязва екипа от експерти от Харвард.

Пиенето на една напитка с изкуствен подсладител дневно, вместо на напитка със захар, понижава риска от преждевременна смърт. Но пиенето на четири или повече напитки с изкуствен подсладител дневно е свързано с повишен риск от смъртност при жените.

Внимание:

– от една до четири напитки със захар месечно – 1% увеличен риск от преждевременна смърт;

– от две до шест напитки със захар седмично – 6% увеличен риск от преждевременна смърт;

– от една до две напитки със захар дневно – 14% увеличен риск от преждевременна смърт;

– от две или повече напитки със захар дневно – 21% увеличен риск от преждевременна смърт./zdrave.to

Няма коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Блиц Новини
Smart Face превзема София и Пловдив с добро

Smart Face превзема София и Пловдив с добро настроение и колоритни образи Не пропускайте новите два епизода на забавната игра в четвъртък и петък от 20:00 ч. по NOVA 4 юни 2026 г., гр. София. Smart Face се впуска в ново търсене на ентусиасти, готови да изпитат интуицията си в …

Блиц Новини
Новият български сериал „Дъждът оставя следи“ спечели зрителите

Новият български сериал „Дъждът оставя следи“ спечели зрителите Премиерната поредица на NOVA е гледана от над една четвърт от зрителите 28 май 2026 г., гр. София. NOVA представи най-новия български сериал „Дъждът оставя следи“, който снощи отведе зрителите в мистични кътчета на Рилския манастир. Неразгадано убийство от близкото минало пресече …

Блиц Новини
Smart Face отбеляза успешен старт по NOVA

Smart Face отбеляза успешен старт по NOVA Премиерата на най-новия формат на медията е безапелационният избор на зрителите в активна възраст (18-59 г.) снощи 22 май 2026 г., гр. София. Новият развлекателен формат на NOVA Smart Face направи своя дебют в телевизионния ефир вчера. Първата спирка от приключението на Николаос …