И майка им няма да ги познае!
- By : Vihrogon
- Категория: Блиц Новини
automedia.investor.bg
Как се промениха 10 модела за последните 10 години
В социалните мрежи напоследък набира популярност флашмоба #10yearschallenge, н който хората публикуват различни снимки на едно и също нещо, но с 10 години разлика. Интересно би било да се види как се променят автомобилите за този период. Още повече, че жизненият път на всеки един модел е 5-7 години. Има и изключения, разбира се, като те се отнасят за много успешните автомобили. В нашата галерия ще видите някои модели, които за 10 години са се променили до неузнаваемост. И както се казва, дори родната им майка няма да ги познае.
През 2009 г. завършва жизненият цикъл на петото поколение на Sоnata (NF), но въпреки това на някои пазари се предлага все още е четвъртото (EF), което също е много популярно благодарение на богатото си оборудване и приемливата цена. А на долната снимка е последната генерация на модела, която се появи през 2015 г., а през 2017 г. бе сериозно обновена. Общо взето – огромна разлика, както с EF, така и с NF.
В Toyota винаги е имало проблеми с оригиналността на дизайна, които не подминават и третото поколение на популярния кросоувър. То се произвежда до 2012 г. и според мнозина изглежда безлично, въпреки че се забелязват някои опити на дизайнерите за вмъкване на отличителни елементи. При петата генерация всичко обаче е променено и тя няма нищо общо със своя дядо. Острите линии на задните светлини и впечатляваща решетка на радиатора, подчертават всъдеходния стил на модела, което обаче не се хареса на някои фенове на марката.
Второто поколение на Kia Sportage се произежда до 2010 г. И последното нещо при нея, което прави впечатление, е именно дизайнът. Той изглежда доста изостанал в сравнеие с този на конкурентите, същото се отнася и за интериора. Но пък колата печели благодарение на достъпната си цена и високата си надеждност. Пълната промяна става факт още при следващото – трето поколение, което е направено от нулата. Резултатът е необичаен и забележителен кросоувър, който еволюира в сегашната, пета генерация. Тази машина изглежда впечатляващо и продължава да привлича клиентите.
Mitsubishi Pajero Sport е еди от последните мохикани в сегмента на всъдеходите, изградени на рамна конструкция, затова и логично изниква въпросът: „Защо трябва да се променя?” Въпреки това, в компанията са решили да го направят и резултатът е налице, като той е доста изненадващ. И ако по-рано Pajero Sport беше един от фаворитите на феновете на оф-роуда, то новият вариант с тези хромирани елементи прилича на всичко друго, но не и на всъдеход.
През последните повече от 15 години 15 лет Mazda прави много емоционални автомобили, които се отличават с яркия си облик и интересните стилистични решения. Моделът от 2009 г. е наречен „японска Alfa Romeo”, но този от 2019 г. е още по-впечатляващ. Японците твърдят, че са „подобрили философията на дизайна Kodo”, като се следвали правилото „Less to more” (тоест, по-малко, по-добре). Идеята е премахване на lсичко излишно и залагане на игра със сенки и светлина. Резултатът наистина е забележителен!
Счита се, че класът на представителните седани е най-консервативният. „Седмицата” на BMW (F01) е четвъртото поколение на модела, като при нея промените в сравнение с предшественика са минимални. Не така обаче стоят нещата при модела от 2019 г., при който промените са значителни. Разликата меду тези два автомобила е само 10 години, но е доказателство, че за този период класът се е променил кардинално.
Първото поколение на Volvo XC90, което впрочем още се произвежда в Китай, си беше класическо Volvo. И макар, че прилича на куфар, този автомобил има отличен V8 двигател, разработен с Yamaha, който го прави още по-успешен. Втората генерация си е чиста революция от страна на дизайна, като почти няма нищо общо със своя предшественик. Единственото, свързващо двата кросоувъра, е хоризонтално ориентираните фарове.
Няма коментари