Investor.bg
Най-масово в ЕС услугата се ползва в северните страни, показват данни на Евростат
Около 4 на сто от българското население, или приблизително 300 000 българи, използват в бита си услугите на новото поколение „смарт“ телевизори – за влизане в интернет, за забавления или за онлайн пазаруване. Това става ясно от данни от анализ на Евростат за нагласите на европейците към новите „умни“ технологии и тяхното приложение в бита. Средният показател за използването на умни телевизори от европейците е 11 на сто.
Анализът предхожда изключително популярния в Европа и у нас „Черен петък“, който стартира утре и в който най-масово се купуват именно телевизори, смартфони, лаптопи и други умни устройства за бита. Очаква се всеки втори наш сънародник да се включи в масовото купуване на намалени стоки, което ще продължи освен в „Черния петък“ и през уикенда, предава БТА.
Според данните на Евростат около 1 процент от притежателите на смарт телевизори у нас са ги използвали за влизане в Интернет, а около 3 процента – за игри, развлечения или онлайн пазаруване в нета.
Освен това страната ни е една от държавите членки на ЕС, където телевизорът е най-използваната вещ за дълготрайна употреба – близо 99 процента от родните домакинствата са били снабдени с телевизор. Повече от половината домакинства у нас са били снабдени с компютър или лаптоп, като 67 на сто от сънародниците ни са имали достъп до Интернет, показва европейската статистика.
По данни на НСИ обаче за достъп до мобилни услуги българите най-масово са използвали смартфони и телефони, като близо 80 на сто от сънародниците ни влизат по този начин в Интернет и ползват различните услуги на нета. Останалите 20 на сто от сънародниците ни са ползвали лаптопи или компютри за достъп до Интернет, а други 4 на сто са ползвали услугите на смарт телевизорите за връзка с мрежата, според Евростат.
Как изглежда ситуацията в ЕС като цяло?
Сред държавите членки на ЕС използването на интелигентни телевизори за свързване с интернет или ползване на друго съдържание от нета, е било най-популярно в Холандия – 22 процента от жителите, следвани от трите северни страни – Швеция, Норвегия и Финландия – по около 20 на сто. Средно около 11 на сто от европейците (над 50 милиона души) са използвали умни телевизори за връзка с Интернет, забавления или онлайн пазаруване, показват данните на Евростат.
Страните членки на ЕС, в които е регистриран най-нисък дял при използването на умни телевизори за връзка с Интернет са: Румъния и Гърция – по 3 на сто, Полша, Италия и България – всичко по 4 на сто.
Практиката за връзка с Интернет чрез смарт телевизори не е популярна и сред съседите ни – в Румъния около 3 процента, Турция и Сърбия – по около 5 процента и Македония – 6 процента от жителите на тези страни са ползвали умната технология.
Безспорни лидери при използването като цяло на Интернет в ЕС си остават отново трите северни страни Швеция, Норвегия и Финландия, където 98 на сто от жителите им ползват услугите на нета, както и Люксембург, Дания и Великобритания – с по 97 на сто, показват данни на Евростат. Връзката на европейците с Интернет основно си остава смартфонът, като в развитите страни над 90 на сто от жителите им го използват за разговори, чат, игри или онлайн пазаруване.
Средно в ЕС около 87 на сто от домакинствата са имали достъп до Интернет, при регистриран максимум в
Люксембург от 99 на сто и минимум за ЕС от 67 на сто в България, показват данни на европейската статистика.