fbpx

Локация и качествено строителство – водещи фактори за купувачите на нови жилища

www.investor.bg

55% от купувачите на ново строителство разполагат с бюджет между 60 хил. и 100 хил. евро
Високото качество на строителство и добрата локация мотивират купувачите да сключат сделка на цена, по-висока от предварително определения за това бюджет. Над 70% от хората, планиращи да купят ново строителство, са готови да платят повече, ако тези два фактора отговарят на изискванията им. Това сочи проучването на строително-инвестиционната компания BLD, проведено сред заинтересованите от новопостроени сгради потребители.

Според изследването на компанията наличието на съществуващо вече паркомясто или гараж е друго важно предимство и повод за надплащане за около 45% от запитаните. В случай, че няма прилежащ подобен обект към имота, 39% от хората декларират намерението и да купят гараж отделно, а 59% – да потърсят паркомясто за покупка.
Друга отчетлива тенденция сред купувачите на ново строителство е свързана с разпределението на помещенията и площта на желания имот.

Тристайните жилища остават най-популярни сред клиентите, а втората позиция в предпочитанията им заемат двустайните апартаменти. Според данните на компанията, желаещите да сключат сделка за двустаен или тристаен имот формират общо над 90% от всички. По-големите, както и едностайните жилища, рядко представляват интерес за масовия купувач и са резултат по-скоро от индивидуални нужди. В същото време проучването на BLD сочи, че над 20% от възнамеряващите да купят нов дом биха искали повече стаи от тези, които обитават в момента, но не и по-голяма квадратура.

„Купувачите търсят функционалността, която им позволява по-големият брой помещения и са склонни на компромис с големината на отделните стаи. Много хора, живеещи в двустайни жилища, купуват тристайни, но със същата или близка квадратура. По този начин те получават удобството, което търсят, без да надскачат бюджета си или да се ангажират с по-сериозната поддръжка, която изисква голямата площ”, казва Александра Тодорова, маркетинг мениджър на BLD Тодорова.

Все по-устойчива става и тенденцията хората да държат на помощни помещения и място за автомобила си – гараж или паркомясто, мокро или складово помещения задължително присъстват в желанията на купувачите.

Жилище за собствени нужди – основен мотив на купувачите

Водещият мотив за покупка за преобладаващата част от запитаните е да се сдобият със собствено жилище. Промяна в семейния статус или желание за подобряване на качеството на живот чрез покупка на по-ново или по-голямо жилище също е сред факторите, които подпомагат решението за сделка. Въпреки това едва 20% от тези купувачи възнамеряват да продадат стария си апартамент, посочва се още в проучването.

Инвестиция на средствата вместо съхранението им в банка е мотив за около 15% от запитаните. Такъв е и делът на желаещите да се преместят в по-хубав квартал. Смяната на района се оказва безпроблемна за повечето купувачи, стига да намерят имот, който да отговаря на изискванията им.

„Едва 37% от хората предпочитат да останат в квартала, в който живеят, като от тях непреклонни са едва 9%”, казва Александра Тодорова. „За повечето от тези хора водещ е навикът, близостта до близки и роднини, както и до работното място. По-голямата част от запитаните обаче нямат против да заменят настоящите си район срещу по-престижен и комуникативен или срещу по-зелен и спокоен”, допълва тя.
Дианабад, Изток, Изгрев, Лозенец и Борово са сред най-предпочитаните квартали, като според запитаните ключовите фактори за това един район да бъде желан са комуникативността, спокойствието, престижът и зеленината.
Периодът на търсене сред сключилите вече сделка за жилище ново строителство е под 6 месеца при 75% от купувачите, като за останалите 25% е било необходимо повече време за вземане на окончателно решение.

Бюджетите за покупка

Картината по отношение на финансирането на сделката е многоцветна, посочват още от BLD. Преобладават хората, които ползват кредит или разполагат със спестени средства за цялостно или частично изплащане. Въпреки това немалка част от покупките са направени или планирани с финансовата помощ на родители и роднини или чрез продажбата на друг имот.

Между 60 хил. и 100 хил. евро е стойността на по-голямата част от покупките на потребителите, вече сключили сделка. Те представляват 55% от всички. С по-скъп имот – над 100 хил. евро, са се сдобили 10% от хората, а с по-евтин – под 60 хил. евро, останалите 35%.

Сходна е ситуацията при хората, планиращи в краткосрочен план да купят имот ново строителство. Около 65% са определили бюджет между 60 хил. и 100 хил. евро, малко над 30% смятат да похарчат до 60 хил. евро, а едва 5% възнамеряват да платят над 100 хил. евро за желаното жилище.

Повечето клиенти предпочитат жилище, закупено с готови настилки – 46% от всички, или на шпакловка и замазка – 31%.

„Нараства желанието на клиентите да получат имот в готово състояние – най-често срещаното желание е да влязат и да пристъпят към обзавеждане. За повечето хора полагането на подови настилки и боядисване е излишен ангажимент, но обзавеждането обичайно е стъпка, за която се доверяват предимно на себе си”, разказва Александра Тодорова.

Почистване и поддръжка на общите части, контрол на достъпа и охрана са традиционните допълнителни услуги, които потребителите търсят при покупката на имот в новопостроена сграда. Купувачите масово очакват да заплащат средно по 25 лева за тези услуги, тъй като са свикнали това да бъде обичайна сума за „чистачка и асансьор”. „Често тези услуги могат да включват и други дейности – поддръжка на зелените площи, видеонаблюдение. Но на тези опции обичайно са склонни клиентите с по-големи бюджети, които смятат че отделянето на 50 лева за тези услуги е обезпечен разход”, казва Тодорова.

Според нея и при двете изследвани групи има тенденция за покупка с цел подобряване на качеството на живот, а не на всяка цена належаща необходимост. Заинтересоваността от качеството на сградата, мястото, допълнителната поддръжка, помощните помещения, готовността да се смени кварталът са знаци, че българите все повече се интересуват от това да се сдобият не просто с имот, а с комфортна среда на обитаване.

Няма коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Блиц Новини
Чакърдъкова за борбата за живот: Колко време имам?

Кадри ютуб и снимки ФБ профил Фолклорната певица Николина Чакърдъкова е може би една от най-обичаните и популярни наши певици. Винаги усмихната и лъчезарна зарежда публиката с присъствието и гласа си. Едва ли някой би предположил като я гледа така, че тя е преживяла доста сложни моменти. Николина Чакърдъкова в …

Блиц Новини
Яни от „Фермата“ очаква първороден син

Снимки и кадри инстаграм Феновете на селскостопанското риалити „Фермата“ няма как да не си спомнят Яни от Козлец. Той бе сред най-колоритните и забавни участници в шоуто, пък и грабна голямата награда в трети сезон. След това взе участие и в сезон осем, след края на който му потръгна в …

Hell's kitchen
Никол повиши самочувствието, откакто е сама сред мъжете

Кадри Нова ТВ Бони се оказа най-дразнещата фигура в отбор „златни“, но Никол от противниците им никак не й отстъпва. Особено след като остана сама сред четирима мъже и пребори женската конкуренция, самочувствието й се вдигна до небесата, не че й е липсвало и преди това. На вечерна резервация се …

error: Content is protected !!