www.investor.bg
Германският автомобилен концерн Voss Automotive ще инвестира на първия етап от своята експанзия в България около 15 млн. евро и планира до 2019 г. да има между 400 и 500 служители в страната ни, а до 2020 г. да увеличи броя им до 1000.
Компанията, която е регистрирала българско дъщерно дружество през юни, вече е назначила първите си служители, които в момента се обучават в заводи на компанията в Полша и Германия, обяви по време на представянето на плановете на концерна Роланд Вайс, управляващ директор на Voss Automotive Bulgaria.
Заводът на германците, както е известно, ще бъде в ловешкото село Баховица, където групата е сключила десетгодишен договор за наем на около 15 000 кв.м площи в местния „Баховица индустриален парк“. Германската компания ще ползва халетата на завода, където се сглобяваха китайските автомобили Great Wall, но е наела и административна сграда на територията на завода, както и логистични площи.
Дружеството вече има голям договор с ОЕМ производители за поне 3-4 млн. свързващи системи, но в бъдеще ще произвежда такива системи за горивни клетки, както и компоненти за електрически автомобили, поясни още Вайс, който работи за компанията от 21 години.
По думите му 80% от служителите в България ще са работници по производството и логистиката, а останалите 20 на сто ще са индиректни служители – заети в мениджмънта и администрацията.
За да гарантира безпроблемното наемане на служители, германският концерн ще организира редовни автомобилни линии от Ловеч и Плевен, за което е получила и обещания за помощ от местните власти. Мениджърите на компанията ще залагат и на т. нар. дуално обучение, за което ще си партнират с местните образователни институции.
Очаква се през февруари новите служители, с помощта на такива от чуждестранните заводи, да започнат инсталиране и тестване на машините, а самият производствен старт се планира да е през май 2019 г.
„Вложихме много енергия и лично отношение заедно с министър Караниколов. Voss носят със себе си три неща – работни места, стратегически инвеститор за силно дисбалансиран район и носител на иновации, който би развил региона, социалната среда и образователната система“, заяви от своя страна Стамен Янев, председател на БАИ.
Германската компания получи и сертификат за инвестиционен клас от Министерството на икономиката.
„Voss е пионер в иновациите, разраства се постоянно и за нас е признание, че решават да инвестират в България. Автомобилният сектор е един от приоритетите, а индустрията е стратегическа за българската икономика“, каза ресорният министър Емил Караниколов. По думите му в момента в сектора в страната работят 180 фирми, които разработват компоненти и системи, а броят на служителите е 40 000 души – в сектора и свързаните индустрии. В периода между 2005 и 2018 г. са издадени 21 сертификата за автомобилната промишленост, а инвестициите възлизат на 1 млрд. евро.
VOSS Automotive произвежда различни типове автомобилни компоненти както за леки, така и за тежкотоварни автомобили – системи за обработка на отработените газове, свързващи системи, фитинги, мултиконектори, компоненти за въздушно окачване, за хидравлични и пневматични системи, накрайници, турбини и др. Сред основните клиенти на концерна са Volkswagen и дъщерните му MAN и Audi, както и GM, Chrysler, Navistar и др. В съобщението си от община Ловеч уточняват, че производството в Баховица ще бъде фокусирано изключително върху компоненти за леки автомобили.
Германският концерн, който включва холдинговата VOSS Holding и дъщерните VOSS Automotive и VOSS Fluid, има представителства в 13 страни по света, сред които Полша и Турция. Към януари 2018 г. за групата работят над 5100 души по света, а годишните продажби за 2017 г. са били за 545 млн. евро при близо 450 млн. евро година по-рано.
Всеки стопански субект в процеса на своята дейност в повечето случаи формира печалба. Когато субектът е частен печалбата отива в частните джобове на същия този субект. Когато субектът е държавен печалбата отива в държавния бюджет и може да се разходва и за социални дейности. Частникът, ако реши да реинвестира своята печалба, това ще е единствено и само от алчност да печели повече. Когато държавата реинвестира, това ще даде възможност за още по-добра и социална политика. Възможен е и вариант с 51% държавно участие, но чуждият инвеститор не обича да му дишат във врата, особено при счетоводните еквилибристики и укриване на печалби. На с в България ни имат за папуаси.
Дрън, дрън ярина както казваха старите хора някога .Отидете и вижте заплатете на другите два завода вПазарджик и в Смолян на същият концерн които са в сточна готавност от два месеца заради високите заплати.