Кадър БНТ
Не е тайна високата корупция в България във всякакви области. За проверяващите на пътя обаче има дори легенди, пък и доста са вдигнали мизата. Не е ли висша форма на нахалство да пратиш шофьорите до банкомата, за да изтеглят пари и да ти ги дадат. Това питат и министър Караджов и той е принуден да се оправдава и да дава обяснения как работят по изкореняване на искането на рушвет.
За конкретния случай мога да кажа, че е срам и позор. Това, което се е случило е срам и за мен, защото макар и само от 8 месеца, полагам всячески усилия да се отървем от този недъг. Той е бич не само за нас като агенция, той е бич за цялото общество.
До този момент, за да не си помислите, че това е нещо кампанийно покрай известността на Роби Уилямс става ясно, че ние за 8 месеца имаме уволнени 7 души, за които е имало сигнали, че се занимават с подобно взимане на рушвети. Тези 7 човека са уволнени след като е направена проверка, но за съжаление събраните материали, т.е. хората, които са подали сигнала, не са пожелали да ги подпишат, уточни Гроздан Караджов.
Отвътре излиза информация, че това е едва ли не организирана корупция. Тези, които са на пътя се отчитат на по-висшестоящите от тях.
Започна първото разчупване на леда. Последната преписка, по която работихме миналия месец, всъщност вече е с подписите на наши служители. Започнаха да се охрабряват и наши служители и да разказват в писмен вид с подписите си къде техните началници ги натискат да „събират“ пари, поясни транспортният министър.
Според него се говори за престъпление – взимане на рушвет и склоняване за взимане на рушвет, по-скоро за злоупотреба със служебно положение.
Караджов беше категоричен, че не е имало опит този случай с камионите на Роби Уилямс да бъде прикрит.
Хората обаче виждат и в тази случка пълно безхаберие на отговорните институции и липсата на какъвто и да е контрол от страна на държавата.
Усеща се, ако от едно посолство не бяха раздухали случая и това щеше да бъде „проверено“ по веригата постредници на проверките 😉
Резил на българския управленчески народ
Ако наистина искат да решат проблема с ДАИ,трябва да им забранят правото да спират камионите. Тази функция е на полицията и задължително в присъствието на полиция да се правят проверки. Сега в България всеки държи палка и спира камионите където му падне. И друго: За такъв срамен акт в нормална държава падат главите на тези които са най високо в йерархията,най малко на шефа на ДАИ.