Снимка ФБ и Кадър Нова ТВ
Здравко Василев от Приморско, който бе и първият победител в Big Brother, коментира настоящия сезон и участниците, които пристъпиха прага на къщата.
„Хляб и зрелища!“ – рецептата е вечна. Когато хлябът намалява, зрелищата стават все по-шумни, все по-ярки и все по-безвкусни. Новият сезон на „Биг Брадър“ е идеалният пример – зад него стои екип от безупречни професионалисти, които с талант, ресурси и маркетинг превръщат кичa в зрелище, което да е достатъчно скандално и цветно, за да грабне масата.
И въпреки че живеем в епоха на безпрецедентен избор – образователни канали, качествени сериали, документални филми – зрителят отново протяга ръка към най-пошлото и най-скандалното.
Нещо като избора на политици у нас: не липсват по-добри варианти, но винаги печели най-шумният, най-скандалният и най-малко стойностният.
„Биг Брадър“ е и като кварталната курва – всички се възмущават, уж я презират, правят се, че не съществува, но знаят всичко за нея, коментират я, а някои дори са опитали забранения плод. И както тя е лакмус за кварталните страсти, така и риалитито е лакмус за обществото.
Първият епизод трябваше да впечатли със скандален кастинга, а всъщност по-интересен за мен бе избора на зрителите – своеобразен референдум. Победи профилът на „белия работещ семеен хетеро мъж“, симпатизиращ на Русия и твърдо против еврото. Това не е просто избор на герой – това е огледало, което показва какъв модел хората припознават и тайно харесват.
И неизменно направи връзка с политическия живот у нас, като разкри цента на предавания като Биг брадър и не само.
И както сподели мой приятел – Именно затова политиците не искат истински референдуми по теми като еврото – защото се страхуват не от експертите, а от избирателите. „Биг Брадър“ може да е зрелище, но зрителите са утрешният електорат. Шоуто уж е „пошло“, но всъщност е един от най-честните социологически експерименти в реално време.
И не забравяйте – изборът (и този път) е изцяло ваш.