Снимка Pixabay
Вече всеки желаещ може да има достъп до здравното си досие и на телефона си. Това е много важно за всички здравно осигурени лица, за да могат да проследяват какви здравни услуги са ползвали от НЗОК например. Важно е и напомнянето за профилактични прегледи и предстоящи ваксини.
Оказа се сам няма как да се справим с инсталирането на досието си на мобилния телефон.
От 4 септември, мобилни екипи в молове и паркове ще помагат на всеки желаещ да сдвои здравното си досие с мобилния си телефон.
Само вчера над 1100 души са получили съдействие в изнесените пунктове в София, Пловдив, Благоевград и Монтана, както и във всички офиси на регионалните здравни инспекции (РЗИ), регионалните здравноосигурителни каси (РЗОК) и „Информационно обслужване“ АД (ИО).
В сряда и четвъртък доброволци от Българския червен кръст ще се включат в кампанията и ще раздават информационни материали за мобилното приложение, което позволява с един клик да контролираме системата, проследявайки данните за извършени прегледи, изследвания, хоспитализации и всички здравни записи на наше име и името на децата ни, информира кампания на Министерство на здравеопазването.
Най-важното, което трябва да знаят желаещите е, че за да бъде сдвоено здравното им досие с мобилния телефон, се изисква единствено да го инсталират предварително, което се случва напълно безплатно от Google Play или App Store. Освен това те трябва да носят със себе си лична карта. Не се изисква да притежават личен електронен подпис (КЕП), както досега.
Това улеснява доста потребителите, тъй като вече съвсем безплатно могат да контролират какво се случва с тяхното здраве.