Снимка pixabay
Всеки, който притежава автомобил знае правилата за износване на гумите и височината на грайфера. Според ЕС досегашните правила са били причина да се изхвърлят ненужно годни за употреба гуми, които могат да се ползват още дълго време. Новите регулации удължават живота им и гарантират едновременно сигурност и по-висока устойчивост спрямо околната среда.
Най-просто казано новият регламент позволява на шофьорите да сменят износени гуми по-рядко.
Всичко това лежи на база прочуване на компанията „Мишлен“, която е световен производител и лидер в бранша, от където казват, че 50% от автомобилните гуми се сменят преди да достигнат остатъчна дълбочина на протектора от 3 мм. Новото решение на ЕС подкрепя идеята, че висококачествена, но износена гума, не е нужно да се сменя толкова често.
Актуализираният регламент е с фокус върху характеристиките на износените гуми, а не само тези на новите модели. Той въвежда тест за спиране на мокра настилка, който оценява разстоянието, необходимо за намаляване на скоростта от 80 до 20 км/ч.
Този тест обикновено се прилага за нови автомобилни гуми, но сега може да се използва и като оценка за безопасността на износени гуми до законовата граница за износване от 1,6 мм дълбочина на протектора, казват от компанията цитирани от БТВ.
Данните на „Мишлен“ сочат, че 400 милиона автомобилни гуми се сменят преждевременно всяка година.
Новият регламент би спестил много – и на потребителите, и на производителите, и на планетата. Той може да доведе до намаляване на търсенето на гуми със 128 единици годишно. Това отговаря на намаление на въглеродните емисии с около 6,6 милиона тона.
Ако такава регулация бъде въведена в глобален мащаб, това може да доведе до намаляване на вредните емисии с 35 милиона тона. По-просто казано – колкото емисиите на Ню Йорк в период от 6 месеца.
За шофьорите този регламент означава, че гумите ще се сменят по-рядко. По този начин в дългосрочен план те излизат по-икономически ефективни.
Новият регламент влиза в сила още през юли.