Кадри България он ер.
Големи дискусии се заформиха по въпроса с вдигането на данъка за стари автомобили и то доста драстично и неприемливо за българския шофьор. Обмислят да бъде вдигнат с близо 80% и тази информация е на база проект за изцяло нов закон за насърчаването на електрическата мобилност, подготвен от Министерството на иновациите и растежа.
Ситуацията е добре позната от векове. Извадена е една голяма тояга и един малък морков и те трябва да сработят едновременно, за да доведат до конкретен резултат. Тази тояга само изглежда голяма. Един данък на 20-годишен автомобил с мощност 140 конски сили например, регистриран в София, би струвал около 170 лв. по калкулатора в момента. За един чисто нов автомобил, до 5 години, с по-висок екологичен клас, се оказва, че данъкът му ще е същият, коментира председателят на „Прес-авто клуб“ Борислав Цаков в студиото на „България сутрин“.
Хората искат да карат нови коли разбира се. Ако имат възможности ще го направят, няма нужда някой да ги стимулира. В момента старият му е по-изгоден, допълни Боян Рашев. Нови коли се карат там, където хората имат пари. Няма желаещи да карат стари автомобили и да замърсяват.
Вдигането на данъка няма да накара българина да си купи нов автомобил, просто защото не му е по възможностите. Не старата кола е проблем, а неизправната. То се вижда, дори някои по-нови коли, които са неизправни замърсяват много.
Трябва механизмите, които имаме да заработят и тогава да мислим как да откраднем повече пари от хората, каза специалистът.
За да имат ефект всякакви мерки трябва да направим так, че хората да си купуват по-евтино относително нови автомобили на около 5-10 години. Това трябва да работи, а не да внасяме 20-годишни коли. Увеличението на данъка няма как да накара хората да карат нова кола.
Специалистите препоръчаха да се стегне контрола при годишен технически преглед и да не се допускат неизправни и замърсяващи превозни средства да се движат по пътищата.