Кадри България он ер
Все по-недостъпни стават дори и автомобилите втора ръка, като търсенето е в пъти по-голямо от предлагането. Освен това колите нов внос преминават през технически прегледи, обслужване, което допълнително ги оскъпява.
Забелязва се и драстично увеличение на услугите към автотърговците. Не самият автомобил като себестойност, но има едно драстично увеличение на услуги спрямо самото обслужване на автомобила, преди да се пусне той в продажба. Боядисване на определени детайли – ако те са ползвали услуга на цена 150 лв., сега боядисването на детайл отива на цена 250 лв.
Не знам на какво се дължи това рязко покачване на цените, но определено там трябва да се ударят спирачки, защото ще доведе до лавинообразно повишаване на цените на употребявани автомобили. Това заяви изпълнителният директор на Асоциацията на вносителите на автомобили Цветелина Цанева.
Според нея българите не поддържат достатъчно добре автомобилите си. Контролът при техническите прегледи е много занижен. Всичко това е свързано с доходите на гражданите и това какви автомобили можем да си позволим да купим и да поддържаме.
Хората трудно могат да си позволят нов автомобил с тези доходи. Минималната работна заплата е малко над 900 лева, но вие си представете колко е издръжката на едно семейство и ако вноската за един автомобил е 600-700 или 1000 лв. на месец, колко трябва да е заплатата на един човек, за да си купи нов автомобил.
Отделно в Европа новите автомобили вече от 500-600 евро на месец отиват към вноски на 1000 евро месец, тези суми представляват заплатата на масовия български гражданин, каза още специалистът.
Намалява също вноса на употребявани автомобили, тъй като заради високите цени, дори хората на Запад задържат по-дълго време една и съща кола и не ги сменят често, както беше в близкото минало.