fbpx

Транспортният министър: С БДЖ нито е безопасно, нито комфортно

Блиц Новини

Кадър видео БНТ

Цените ще се повишат тогава, когато се предложи качествена нова услуга.

От началото годината се наблюдава тенденция на закъсняване на влаковете – 4710 влака са закъснели. А пътниците очакват да пътуват безопасно, да пристигат навреме и да пътуват комфортно. Нито едно от тези три неща не са налице.

Това заяви в „Денят започва“ по БНТ министърът на транспорта Георги Тодоров.

По думите му хигиената е занижена, дори новите подвижни електрически локомотиви не са оборудвани по отношение на една система за безопасност и не кореспондират с европейската практика.

„Сега можах да си направя пълна картинка на състоянието на холдинга, излязоха вече и одитните доклади в окончателния им вид. След като се запознах с тях, взех това решение да освободя изпълнителния директор и председателя на Съвета на директорите. Не смятам, че трябва да бездействам и да насърчавам недотам доброто оперативно управление на холдинга“, категоричен беше министър Тодоров.

Той уточни, че има доста задължения, които се формират по отношение на забавяне или неплащане на инфраструктурни такси към Национална компания „Железопътна инфраструктура“. Според него те не се плащат заради липса на финансов ресурс или заради лошо управление на този финансов ресурс.

„Последните години държавата доста направи за холдинг БДЖ, покриха се всички кредити, които имаше към финансовите институции. Стъпките, с които се върви напред от холдинга, в частност и на товарни и на пътнически превози не са достатъчни и те по никакъв начин не кореспондират с очакванията на обществото“, каза още транспортният министър.

На новото ръководство министърът ще постави задачата да помисли и да предложи график за движение на влаковете, който да снижи в голяма степен закъснението им. Много по-строга финансова дисциплина трябва да има според него, за да може този финансов ресурс да се управлява по най-ефективния начин.

Цените ще се повишат тогава, когато се предложи качествена нова услуга – допълни министърът.

По отношение на пътническите превози основният източник на приходи са билетите. А при товарните превози – цената на услугата, която предлагат към съответните товародатели.

„Пандемията се отрази доста по-тежко по отношение на пътнически превози, защото имаше локдауни, карантини, хората спряха да пътуват масово. При товарните превози тя не се отрази така чувствително“, обясни Тодоров.

Той призна, че заплатите не са достатъчно високи, но и поради тези ниски нива на заплащане има отлив на желание за работа в железниците и машинисти предпочитат да работят в „Метрополитен“ вместо в БДЖ.

Няма коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Блиц Новини
Чакърдъкова за борбата за живот: Колко време имам?

Кадри ютуб и снимки ФБ профил Фолклорната певица Николина Чакърдъкова е може би една от най-обичаните и популярни наши певици. Винаги усмихната и лъчезарна зарежда публиката с присъствието и гласа си. Едва ли някой би предположил като я гледа така, че тя е преживяла доста сложни моменти. Николина Чакърдъкова в …

Блиц Новини
Яни от „Фермата“ очаква първороден син

Снимки и кадри инстаграм Феновете на селскостопанското риалити „Фермата“ няма как да не си спомнят Яни от Козлец. Той бе сред най-колоритните и забавни участници в шоуто, пък и грабна голямата награда в трети сезон. След това взе участие и в сезон осем, след края на който му потръгна в …

Hell's kitchen
Никол повиши самочувствието, откакто е сама сред мъжете

Кадри Нова ТВ Бони се оказа най-дразнещата фигура в отбор „златни“, но Никол от противниците им никак не й отстъпва. Особено след като остана сама сред четирима мъже и пребори женската конкуренция, самочувствието й се вдигна до небесата, не че й е липсвало и преди това. На вечерна резервация се …

error: Content is protected !!