fbpx

3 български компании, които покоряват света

www.expert.bg

Наистина добра идея, решение на проблем, стратегия, амбиция, готовност да работиш здраво. Ако имаш тези неща, ще постигнеш успех не само в България, а и далеч извън границите ѝ. Доказват го три български компании, с които вече сме ви запознавали. През 2018 година те не само са продължили да се развиват, а и са отбелязали впечатляващи ръстове. Научихме повече за новите им начинания по време на събитие, организирано от „Импетус Капитал“ – компания, специализирана в дялови инвестиции, подкрепила и трите проекта.

Allterco – световен лидер с най-популярния си продукт

В Allterco до такава степен са заринати с поръчки, че им се е наложило да създадат своеобразен пощенски клон в офиса си. Компанията предлага продукти и услуги в сферата на мобилните комуникации, мобилните разплащания и нотификации (почти всички SMS-и от банки и куриерски служби минават през Allterco), интернет на нещата. Най-известният ѝ продукт продължава да е детският часовник MyKi, позволяващ на родители да следят местоположението на децата си. От него компанията продава в пъти повече от основния си конкурент в световен мащаб.

Сред новите продукти от 2018 г. са MyKi Junior – часовник с по-модерен дизайн, поддръжащ 3G и позволяващ двупосочни видео обаждания, както и MyKi Care – устройство за следене на здравословното състояние на деца, най-вече температурата и дишането. В момента продуктът се тества в почти всички детски отделения в страната, предимно неонатологични отделения т.е. той помага да се следи здравето на най-малките, които още не могат да кажат какво ги боли.

„През тази година сме продали 80 – 85 000 часовника в над 60 държави, а тепърва предстоят коледните празници. Приходите само от MyKi са близо 3,5 млн. евро. В сравнение с миналата година цифрите са с 50-60% нагоре“, заяви основателят и изпълнителен директор на Allterco Димитър Димитров.

Нова е и линията продукти Shelly за автоматизация на дома. Чрез тях на практика можете да контролирате всичко в жилището си, както и да следите консумацията на ток. По думите на Димитров те са набрали голяма популярност след рецензиите, дадени им от известни влогъри и блогъри. Стигнало се дотам, че компанията молела поредния блогър да не бърза с отзивите за нов продукт, защото просто не може да смогне с поръчките.

Водещи пазари за Allterco са Германия, Италия, а вече и САЩ. Според Димитров германците харесват продуктите заради функционалността, а италианците – заради дизайна.

„Единственото, което в момента ни спира да избухнем на американския пазар с нещата за автоматизиране на дома, е специфична сертификация, която важи само за там. Ако в дома ти стане пожар и има включено устройство без този сертификат, застрахователят няма да ти плати щетите. Ние вече сме в процес на сертификация и очакваме това да стане в началото на януари. Стане ли и това, ще се превърнем във фактор в САЩ“, каза още Димитър Димитров.

BioSeek – фундаментална промяна на търсенето

Компанията BioSeek е създател на търсачка за информация в сферата на биологичните науки, но изобретението ѝ може да има приложение и в десетки други области. Един от проблемите, които адресира, например е консолидирането на данни от множество софтуери в една корпорация. А основната цел на BioSeek е да създаде търсачка, в която няма кутия за търсене и подсказките идват директно!

Технологията ни използва два фундамента – семантичен анализ и graph database (графични бази данни). При семантичния анализ сме се фокусирали върху извличането на структури от текста и разпознаване на различни елементи от него според индивидуалните интереси. Графичните бази данни пък са много силни, когато например става дума за връзки между хора в дадена група“, поясни основателят на BioSeek Росен Генчев.

По думите му плюс на техния продукт са по-лесните и конкретизирани заявки, както и възможността търсенето да се представя графично – иновация на BioSeek. “Според нас търсенето трябва да е свързано с аналитиката. Разширихме директното презентиране на данни върху съдържание, вече отваряме около 300 вида файлове. Дори не се налага да правите копи-пейст, за да видите допълнителна информация“, заяви той.

От компанията се похвалиха, че са сключили договор с Dynamo Software, която ще прилага тяхната технология в работата си.

„Искаме основно да променим начина, по който се правят търсения. Да създадем търсене без търсене“, каза още Росен Генчев.

BioDit – свят без ключове, кодове и карти

Иновативни системи за контрол на достъп и идентификация на база биометрични данни – това е полето на дейност на компанията BioDit. Според основателя ѝ Юлиан Софрониев ключовете и чиповете са остарели технологии, чиято сигурност е сведена до нула, защото лесно могат да бъдат изгубени, откраднати или хакнати. BioDit са създали първата безжична система в света, позволяваща контрол на достъп и идентификация. Технологията е патентована и досега не е репликирана от никой от световните играчи.

„Мисията ни е да направим живота по-сигурен. Имаме богата гама от продукти, които разработваме без външни партньори. Предлагаме специално устройство за хотелската индустрия, което да замени ползването на карти за стаите, както и устройства за безпогрешна идентификация в банки, заводи и др“, каза Софрониев.

Един от новите продукти – Easylock, е специално разработен за водещ производител на блиндирани врати и за 2 месеца повече от 100 души у нас са се снабдили с него. Работи чрез мобилно приложение. От януари ще се предлага и на европейския пазар.

За първите 9 месеца 1,5% от българските производствени предприятия с над 100 служители са клиенти на BioDit. Над 20 000 служителите всяка сутрин се чекират през техни терминали.

„Миналата година стартирахме проект в хотел в Ибиса, който тестваше нашата технология за контрол на достъп на гостите. От април този проект прерасна в петгодишен договор, придружен от договори от два други хотела. Повече от 40 000 туристи са използвали нашите системи и имаме 90% положителна обратна връзка“, заяви Софрониев.

Макар продажбите на компанията да не са исторически – около 151 000 евро, ръстът ѝ е много отчетлив. „През 2019 г. основната ни насоченост ще е Испания, тъй като там има над 99 000 хотела, а нашият бизнес модел е уникален за индустрията. Планираме да създадем и екип на място. Другите ни пазари са Великобритания и Белгия. Във Великобритания изкачваме малко заради Brexit, но имаме добри партньорства. В Белгия си сътрудничим с най-голямата фирма в сферата на сигурността“, допълни основателят на BioDit.

Той съобщи още, че в началото на 2019 г. компанията се готви да излезе на Българска фондова борса.

Развитие на дяловите вложения

Дяловото инвестиране е новопоявяваща се индустрия в България, с него се занимават не повече от 10 компании. Сделките се измерват в десетки милиони, като за последното тримесечие има не повече от 10 професионално изпълнени. Тези данни изнесе партньорът в „Импетус Капитал“ Николай Мартинов.

По думите му над 1800 български компании са регистрирали двуцифрен ръст през годината, много от тях с над 25%. „В такива компании инвестира „Импетус Капитал“ – създаващи иновативни продукти и услуги, способни да се продават в целия свят. Търсим лидери, които са коректни, фокусирани и компетентни, екипи, които са добре сработени, умеят да се учат и променят“, допълни Мартинов.

Според Мартинов истинската работа започва след сделката, когато инвеститорите влагат много усилия да тласнат компаниите към развитие. А целта е в края на вложението фирмите да струват многократно повече.

Мартинов уточни още, че дяловото инвестиране не е алтернатива на инвестициите в недвижими имоти, а средство тези имоти да се напълнят с платежоспособни ползватели.

Няма коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Блиц Новини
Пилот накара Ники Кънчев да онемее в „Стани богат“

Кадри: бТВ Станислав Кертиков продължи по емоционален начин блестящата си игра в „Стани богат“ тази вечер. След като се настани отново в стола на богатството, пилотът на самолет успя да докосне сърцето и душата на Ники Кънчев с признанието защо е решил да участва в телевизионната игра по бТВ. „Тук …

Блиц Новини
Луковит пропищя от щъркел, който кълве автомобили

Кадри Нова ТВ Малко комична история за агресивен щъркел разказаха хора от Луковит, но истинска. Те разказват, че животното кълве калници, сваля боята и нищо не може да го прогони от автомобилите. Щъркелът тормози Луковит и след завръщането си в града и поведението му дори ескалира. Часове след приземяването си …

Блиц Новини
Евгени Димитров – Маестрото: Търсим колоритни личности за „Бягство към победата“2

Кадри БТВ „Бягство към победата“ е едно риалити малко позабравено, тъй като минаха доста години от първото такова приключение, организирано и осъществено тогава от екипа на Слави Трифонов. Продуцентът му Евгени Димитров – Маестрото и отговорният редактор Йордан Свеженов споделиха любопитни подробности от подготовката в ефира на БТВ. Няма нито …

error: Content is protected !!