fbpx

Щетите, а не дребни нарушения да определят цената на „Гражданската“

източник: „Монитор“

Финансовото поощряването на изрядните и наказания за джигити трябва да се изчислява спрямо щетите, които са причинили на пътя, предлага новата агенция за безопасност на пътя, начело с Малина Крумова.

Агенцията съвместно със застрахователите и експерти са подготвили модел, който е предложен на Комисията за финансов надзор. „За да има превантивен ефект „малусът“ в системата трябва да се чувства, но целта не е да се увеличат средствата от „Гражданската отговорност“, а в рамките на събираните пари да има преразпределени спрямо рисковите водачи“, уточни пред „Монитор“ Малина Крумова. По думите й не трябва да се допуска „малус“ на колата, защото превозните средства не причиняват катастрофи, а техните водачи.

Щетите трябва да бъдат основание за промяна на класовете и процента на „малуса“ и ако се въведе критерии за поведението на водача без щети, те трябва да са силно ограничени до малко на брой и високо рискови. Това са употреба на алкохол, висока скорост и други, които трябва да се уточнят от КФН.

Въвеждането на новата система трябва да е по етапно, считат от агенцията за безопасност, за да се проследи ефективността й. „Не може всички да сме на нула, защото нарушения и досега е имало. Обективно е да се въведе на база на щетите, защото този критерий е обективен и безспорен“, уточни Крумова. И няма за едно и също нарушение да бъдат наказва по няколко пъти, както предвиждаше предложената система от предишното ръководство на регулатора. Крайната цел на системата „бонус-малус“ е да коригира в дългосрочен план поведението на участниците на пътя и да възпита във водачите на автомобили чувство за отговорност. Като резултат ще се подобри пътната безопасност и респективно целта е намаляване на броя на смъртните случаи и телесните наранявания.

През есента ще бъде готово новото предложение за въвеждането на „бонус-малус“ системата за застраховката “Гражданска отговорност”. В момента работи нова международна работна група, която да създаде система, при която шофьори без нарушения на пътя ще плащат по-евтина полица, а за водачите с много провинения цената ще е много по-висока.

„Бонус-малус“ е система, прилагана в много страни в Европа, която персонализира премията, платена от застраховащия/потребителя, като взима предвид поведението на пътя и историята на претенциите. Миналата година бе представен вариант, но той срещна остро обществено недоволство.

Няма коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Блиц Новини
Мистерия с изгонването на Васка от „Ергенът“, ето какво скриха продуцентите

кадри bTV, YouTube/Надкаст Огромната част от аудиторията на “Ергенът” са жени. Малкото мъже, които гледат риалитито, пък най-вероятно ще спрат, след като вече я няма Васка. Тя беше еднолична шампионка по мъжки интерес в този сезон и този факт се отбелязва от всички коментатори. Защо обаче Васка си замина? Официалната …

USA news
Horoscope for Friday, March 29: Your phone should not pick up a sign

Pixabay On March 29, Taurus better not pick up their phone. Here is the horoscope from the Lama: Aries During this day you will find a brother in reason. Or a sister. In other words, you will meet a member of the opposite sex who will think and feel the …

USA news
On March 29, Friday, name day celebrates a heroic name

On March 29, Friday, name day celebrates a heroic name On March 29, name day is celebrated by everyone who bears the name Marco. Marko is the ancient Hebrew for wrestler. According to the Latin reading, however, the name is translated as masculine. In the reign of Emperor Constantine the …

error: Content is protected !!