Човек слезе под мост на магистрала „Хемус“ и показа потресаващи кадри! Огромна опасност дебне всички шофьори
- By : Vihrogon
- Категория: Блиц Новини
Видео: Камен Михаловски, фейсбук
Както знаем голяма част от мостовете в България са в плачевно състояние, нуждаещи се от ремонт от десетилетия насам. Камен Михаловски слезе под един от виадуктите на „Витиня“ и показа потресаващи кадри. Точно под магистрала „Хемус“ дебне огромна опасност.
Статия в dir.bg относно състоянието на няколко такива моста е публикувана преди месец, но от тогава до сега резултата няма. Ето какво пише в нея:
„Кладенците с диаметър 12 метра, които служат за индикиране на евентуални свлачишни явления, в които са фундаментите на стълбовете, не са покрити и просто са оставени без надзор. В основата на всяка колона има отвор, на който би трябвало да има врата. Ясно се вижда, че земната маса се е свлякла покрай стената на единия кладенец, но предвид дълбочината на бетонната основа.
Това е на километър 35.750. Там виждаме металния мост, който е с най-големия отвор в България – над 160 метра. И тук се сблъскваме с огромен проблем. Стълбът на дясното платно до главния път е под вода. Под много вода. И това е станало вследствие на липса на отводнителни мероприятия на главния път и на колоните на стълба.
„При силен дъжд ясно се вижда, че водата си е направила път по отсрещния скат, може би подравя горните фундаменти на стълба към от страна София, и минавайки покрай колоната, безпрепятствено е влизала в него през отвора, оставен за врата. Така в основата на този стълб има 10-15 метра вода. И това е така, защото проектантите не са допускали, че колоните ще имат и функции на резервоари“, каза още инж. Жиянски.
Хвърлихме доста голям камък, който потъна със сила във водата. И е редно да отбележим, че за бетона няма по-голям враг от водата.
„Водата просто извлича циментовото съдържание от бетона и така отслабва якостните му показатели“, обясни още той.
А тук вода има много. Иначе на колоната е направен козметичен ремонт, но по фасадата. Именно по нея се виждат и пукнатини. Единият ръб на колоната е с обрушено бетоново покритие.“
Те Хидрострой ще го оправят, за няколко долара повече.