fbpx

Хиляди подкрепиха петицията на Елена Йончева за експертна проверка на българските магистрали

Около 5000 души вече са подкрепили петицията, започната от журналиста и народен представител от БСП Елена Йончева, с която се иска проверка на  качеството на българските магистрали в европейска лаборатория. Тя е адресирана до председателя на Европейската комисия Жан-Клод Юнкер. Всеки, който иска да се запознае в детайли с петицията, може да го направи тук. 

Ето и текста на електронната подписка, започната от Елена Йончева:

Във връзка с получени сигнали и общественото недоволство от качеството на изпълненото строителство на отделни пътни участъци в страната искаме ЕК и ОЛАФ да направят независима експертиза на участъци от автомагистралите „Тракия“, „Хемус“, „Струма“ и „Марица“, изградени през последните 5 години със средства на ЕС. Целта на експертизата е да установи има ли в действителност пропуски в качеството на получения краен продукт (пътя).

Изграждането на некачествени пътища представлява опасност за българските граждани.

При инцидент на пътя София – Своге, на 25 август 2018 г. автобус излиза от пътното платно и се преобръща. Загиват 20 граждани.

Министърът на регионалното развитие и благоустройство съобщи, че в износващия пласт на пътя има недопустимо количество варовик. Това е недопустимо по задължителните изисквания на техническата спецификация, на която трябва да отговарят всички вложени материали по одобрената рецепта. Тя очевидно не е спазена. Вложените некачествени материали, които са със значително по-ниска цена от тези, които би трябвало да се вложат, водят до предпоставки за пътни произшествия.

В същото време обектът е предаден с акт Образец 16 и с изрядни документи.

Случаят в Своге показва, че при строителството на пътища се влагат материали, които не отговарят на задължителните изисквания.

Тъй като подобни отклонения има и в магистралните участъци, настояваме за независима експертиза, която да докаже създава ли се опасност за живота на гражданите от качеството на българските магистрали.

Състоянието на българските магистрали е видимо за всеки от нас и без да се прави техническа експертиза. Магистрали, първокласни и второкласни пътища започват да се ремонтират често веднага след като се изградят.

Последният пример е с магистрала „Марица“, официално открита на 29.10.2015 г.

През февруари 2016 г. около 200-метров участък от магистралата пропада. Направен е ремонт. През ноември 2018 г. същият участък, между Димитровград и с. Оризово, отново е компрометиран.

В българското общество съществува и убеждението, че изграждането на големи инфраструктурни проекти – строителството на пътища, е основен инструмент, който генерира корупция. Съществува съмнението, че значителен процент от стойността на обществените поръчки за изграждането за магистрали и пътища вместо за изграждането им, се връща към властта.

Поискахме съгласието на Агенция „Пътна Инфраструктура“ да бъдат извършени полеви изпитвания на пътната настилка чрез вземане и на дълбочинна ядка. Посочените в искането участъци са изградени през последните пет години, какъвто е и периодът на устойчивост, според европейските изисквания. Това е срок, в който износването на пътното платно е минимално.

Настояваме изборът на местата на вземане на проби и провеждане на изпитвания да се направи от независим европейски експерт по качеството на пътища. За да обезпечим реален и безпристрастен резултат, предлагаме експертизата на пътната настилка да се извърши от лицензирана европейска лаборатория, която не е работила в България, за да отпаднат всякакви съмнения за евентуални зависимости.

Фактът, че има толкова голям отпор за независима проверка,
говори за страх от констатиране на нередности.

Проверката не уронва престижа на българските строители.
Независимата експертиза на качеството на българските магистрали
помага на строителите, които са принудени да работят в обстановка, в
която се констатират редица нередности по цялата верига на
инвестиционния процес.

Призоваваме всеки български гражданин, който настоява за независима експертиза, който счита, че има право да получи отговор на въпроса създава ли се опасност за живота на хората от некачественото изпълнение на българските магистрали, да подпише тази петиция, без страх.

Подкрепям безрезервно искането за независима Европейска проверка от специалисти, неучаствали по никакъв начин в изграждането на българските пътища и магистрали ! Жертвите по нашите магистрали, вследствие на некачествено изграждане ,без спазване на строителните технологии от години са повече ,отколкото от същите,дадени при воененни конфликти ! Недопустимо е броени месеци след шумното откриване на даден участък от пътя да се започва неговото ремонтиране !

Искам да подпиша, но петицията е на английски език, общо взето се оправям но не съвсем. Не може ли да бъде предоставена на БЪЛГАРСКИ?

Магистралата под балкана както и да и казвате,където софиянци бързат по нея за Бургас,просто е на коловози..съжалявам но битума липсва там.

Подкрепям предложението на г-жа Елена Йончева! Много семейства се почерниха от тези магистрали! Много катастрофи, много жертви, много черни забрадки и до кога?

Съгласна съм да се направи независима експертиза на магистралите, а и не само на тях.

Затова сме на тоя хал, все някой трябва друг да ни оправя, на Юнкер му е през чашката дали на Българите им е зле. 30 години си разменят местата, а магариите им едни и същи!
В България няма честни специалисти, да се произнесат???!!!
Българите са уникален народ, когато се взимали в ръце са учудвали света!

Подкрепям инициативата

Подкрепям за независима проверка.

ДА ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ТРЯБВА ДАСЕ НАПРАВИ ЕКСПЕРТИЗА НА ВСИЧКИ ПЪТИЩА НАПРАВЕНИ СЪС ЕВРО ПАРИ

Да подкрепям.Но независимата проверка веднага ще бъде подкупена от управляващите,и полза никаква.ДОЛУ ПРАВИТЕЛСТВОТО България без партии

Подкрепям, но другият ми въпрос е,- Законно ли е да се плаща винетка за национални пътища, които не са автомагистрали. И къде отиват парите от данъците за автомобили?

Подкрепям. Но това трябваше да стане много по рано а не след толкова много злополуки. И дано накрая да има осъдени защото със сигурност там е крадено много. Успех

А какво става с още неизплатените средства на Подизпълнителите от Агромах?

ПОДКРЕПЯМ.И тайно се надявам,че някой отвънка ще се заинтересува къде отиват парите на почтените европейски данъкоплатци.

Да, подкрепям искането за проверка качеството на магистралите.

Напълно съм съгласен с горе написаното!

Колко хора измряха ,никога не е било всеки ден умрели по пътищата,браво на Йончева,подкрепям я!

подкрепям –правилно решение!

39 коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Блиц Новини
Шеф Кустев за скандала със Сашо Кадиев: Преди да ме ядоса, да пита майка си!

кадри bTV От няколко дни зрителите на bTV очакват с интерес новия епизод на „Аз обичам България”. Основният им мотив е да видят ще яде ли Сашо Кадиев бой от шеф Кустев. От кадрите в аноннса за играта се вижда, че актьорът и звездата на „Мастършеф” не просто се карат, …

Блиц Новини
Мила Михова вдигна скандал на Криси от „Ергенът” на живо по БТВ

кадри bTV Оперната певица Мила Михова надскочи ролята си на коментатор на любовното риалити „Ергенът” и буквално се скара на една от отпадналите участнички. Това беше Криси Горджъс, която в последните епизоди беше особено заядлива, най-вече към една от останалите „ергенки” – Екатерина. Михова реши да използва студиото на bTV, …

Блиц Новини
Снаха спря играта на свекърва си в „Стани богат“

Кадри: бТВ Ваня Балтакова, която дълги години е работила в библиотеката на Софийски университет, а сега е пенсионер, се представи на високо ниво в „Стани богат“ и спечели 5000 лева. За 1000 лева тя бе попитана: „С проектирането на какви обекти се занимава основно ландшафтната архитектура“?“ – Паркове и градини, …

error: Content is protected !!